Program był realizowany w formie „Job shadowing”, który pełni istotną funkcję w rozwoju kompetencji pracowników. Podczas wizyt w szkołach i firmach uczestnicy mieli okazję zobaczyć, jak funkcjonuje hiszpański model Formación Profesional (FP). Należy podkreślić, że system ten charakteryzuje się dużym naciskiem na praktyczne kształcenie oraz ścisłą współpracę z rynkiem pracy.
Szczególnie inspirujący okazał się model FP Dual, który pozwala uczniom zdobywać doświadczenie zawodowe już na etapie nauki. Dla nauczycieli była to doskonała okazja do zapoznania się z nowoczesnymi metodami nauczania oraz wymiany dobrych praktyk. Dzięki zrealizowanej mobilności podnieśli poziom kompetencji zawodowych, zwiększyli wiedzę z zakresu stosowania nowatorskich rozwiązań edukacyjnych. Oczywiście dzięki mobilności poszerzono zakres słownictwa oraz przełamano barierę językową nie tylko w zakresie posługiwania się językiem angielskim, lecz także hiszpańskim. Z pewnością podwyższenie kompetencji językowych przełoży się na unowocześnienie i polepszenie warsztatu pracy, między innymi ze względu na możliwość ułatwionego dostępu do obcojęzycznych zasobów internetowych i piśmienniczych.
W ramach rozwijania kompetencji świadomości i ekspresji kulturowej uczestnicy poznawali różne zakątki Andaluzji. Poznali historię, kulturę oraz tradycję Hiszpanii, co zwiększyło ich kompetencje interkulturowe. Udział w programie Erasmus+ to nie tylko możliwość nauki, lecz także budowanie międzynarodowych kontaktów i otwieranie nowych perspektyw dla społeczności szkolnej. Z pewnością zdobyta wiedza i doświadczenie znajdą zastosowanie w codziennej pracy dydaktycznej.
mat. pras.
Napisz komentarz
Komentarze