Czujna 19-latka nie dała się oszukać
Otrzymałeś telefon od pracownika banku, który w trosce o Twoje pieniądze poleca zainstalowanie konkretnej aplikacji lub prosi o podanie kodu do systemu płatności mobilnych? Uważaj, to może być oszust, działający metodą spoofingu. Takim namowom na szczęście nie uległa 19-letnia mieszkanka powiatu garwolińskiego. Ostrożność i weryfikacja dzwoniącego uchroniły kobietę przed utratą pieniędzy.
Wczoraj do 19-letniej mieszkanki powiatu garwolińskiego zadzwonił telefon. Osoba podającą się za przedstawiciela banku twierdziła, że z konta kobiety ktoś próbował zaciągnąć kredyt. By zablokować tę operację 19-latka miała zawnioskować o kredyt, a następnie podać kod do systemu płatności mobilnych. Ponieważ kody nie nadchodziły, rzekomy pracownik banku poinstruował pokrzywdzoną, aby udała się do oddziału banku, wypłaciła pieniądze, a następnie przelała je na inny rachunek bankowy. To wzbudziło podejrzenia kobiety, wiec jej mama skontaktowała się z infolinią banku, skąd dowiedziała się, że to próba oszustwa. Szybka reakcja i zweryfikowanie dzwoniącego poprzez samodzielny kontakt z bankiem, zapobiegły utracie pieniędzy.
09.11.2021 07:03