Jak się pozbyć uporczywych sprzedawców
Każdy z nas w swoim życiu spotkał się z jakże irytującą sytuacją, w której nagminne telefony ofertowe psują nam dzień, wytrącają nas z naszych obowiązków i co najgorsze, nie poprzestają na jednej odmowie. Wiele firm prowadzi bardzo agresywną politykę sprzedażową, która w głównej mierze polega właśnie na atakowaniu klientów telefonami, podczas których handlowiec przedstawia nam swoją ofertę ubezpieczenia, internetu, nowego telefonu lub czegokolwiek innego, bez możliwości wtrącenia się w taką rozmowę. W jaki sposób radzić sobie z takimi telefonami? Czy istnieją jakieś sposoby, by unikać tego typu połączeń?
Zgoda marketingowa - warto uważać na to, gdzie takiej zgody udzielamy
Od 2018 roku, kiedy Unia Europejska wprowadziła RODO, kontakt z niechcianymi firmami marketingowymi miał być znacznie mniej uciążliwy. Wielu z nas jednak w żaden sposób nie dostrzega takiego trendu i wciąż jest atakowanych dziesiątkami telefonów z ofertami. Coraz więcej firm angażuje się w sprzedaż danych klientów do innych podmiotów, które mogą zachęcać nas do skorzystania z ich ofert. Co ciekawe, niejednokrotnie zapisując się do newslettera, korzystając z jakiejś usługi mamy do zaznaczenia kilka zgód. Zawsze pojawia się pole z prośbą o akceptację zgody na kontakt marketingowy. Co ciekawe, wczytując się w definicję tego pola jesteśmy w stanie wyczytać, że nie tylko ta firma będzie korzystać z naszych kontaktów, a również inne podmioty, którym dana firma udostępni te dane. Warto uważać na to i w przypadku kontaktu ze strony takiego handlarza zawsze mamy prawo wyrazić brak zgody na dalszy kontakt telefoniczny lub mailowy.
04.08.2020 12:42