Jak znaleźć partnera biznesowego?
Pozyskiwanie partnerów biznesowych ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania firmy na rynku. Obecnie możliwości poszukiwania takich partnerów są praktycznie nieograniczone dzięki powszechnemu dostępowi do Internetu. Trzeba jednak wykazać się dużą zapobiegliwością i ostrożnością, bowiem w sieci aż się roi od niesolidnych podmiotów. Nieuczciwych firm zresztą nie brakuje także w relacjach tradycyjnych. Potencjalnego kontrahenta można sprawdzić, korzystając z usług wywiadowni gospodarczej. Jak to zrobić?
Czym jest wywiad gospodarczy?
Wywiad gospodarczy (biznesowy) polega na pozyskiwaniu poufnych i trudno dostępnych informacji o różnych instytucjach i podmiotach gospodarczych. Jest to podstawa weryfikacji potencjalnego kontrahenta pod względem płynności finansowej, uczciwości i rzetelności w realizowaniu umów handlowych, opinii wśród klientów, kooperantów, a także pracowników. Wywiad ma na celu nie tylko sprawdzenie, czy współpraca z danym podmiotem nie będzie ryzykowna, ale również bieżące monitorowanie tego podmiotu. Może się bowiem zdarzyć sytuacja, że firma będzie starała się zachować pozory rzetelności, a przede wszystkim wypłacalności, by po podpisaniu umowy o współpracy „odkryć karty”. Wywiad prowadzony jest też w celu zdobycia lub zwiększenia przewagi konkurencyjnej na rynku. Wywiad gospodarczy dotyczy podmiotów gospodarczych zarówno polskich, jak i zagranicznych.
23.02.2022 10:57