Reklama BTL i ATL – na czym polegają?
BTL i ATL, to pojęcia, które od wielu lat używane są w zakresie strategii komunikacji wykorzystywanych do komunikacji marki z jej odbiorcami. Zarówno termin ATL jak i BTL ogólnie rzecz biorąc określają media, za pomocą których, przekazywany jest dany komunikat reklamowy. W tym artykule opisujemy czym jest reklama BTL i ATL, zwłaszcza pod kątem współczesnego marketingu.
Czym jest reklama BTL?
BTL, to skrót pochodzący od wyrażenia „below the line” i pod tym pojęciem należy rozumieć wszystkie działania marketingowe, które są skierowane w klienta indywidualnego. Reklamy BTL z natury nie są kierowane do masowego grona klientów lecz raczej do, docelowo wybranej, wąskiej grupy odbiorców. Tradycyjne BTL obejmowało takie formy marketingu jak reklamę w punktach sprzedaży danego produktu czy usługi. Reklama BTL zwykle przybiera formy takie jak ulotki, hangery, standy, materiały promocyjne, różne gadżety itd. Do BTL zalicza się również wszelkiego rodzaju promocje stworzone z myślą o danym konsumencie. Promocje w marketach, to również forma reklamy BTL.
20.02.2024 10:17