„Różowy październik” – Miesiąc Świadomości Raka Piersi
5 000 badań USG piersi dla kobiet dofinansuje Avon w ramach tegorocznej 15. edycji „Gabinetów z Różową Wstążką”. Setki zaangażowanych gabinetów ginekologicznych, tysiące pacjentek, które potwierdziły zdrowie swoich piersi, 58 000 dofinansowanych badań USG i blisko 500 000 złotych każdego roku – to bilans 15 lat działania akcji, prowadzonej w ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi. W tegoroczną edycję zaangażowanych jest 78 gabinetów ginekologicznych w całej Polsce, a badania zaczynają się już od 25 października.
„Gabinety z Różową Wstążką” zostały zapoczątkowane przez Avon w 2007 roku, a wkrótce potem do przedsięwzięcia dołączyło Stowarzyszenie ,,Amazonki’’ Warszawa-Centrum. Przez ten czas inicjatywa na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń „różowego października” – Miesiąca Świadomości Raka Piersi. W każdej edycji biorą udział najlepsze placówki ginekologiczne z całej Polski, w których kobiety mogą potwierdzić zdrowie swoich piersi. Celem akcji jest jednak nie tylko ułatwienie Polkom dostępu do badań profilaktycznych, ale także przełamanie wśród nich wewnętrznych barier przed badaniem USG piersi i przypomnienie, żeby raz w roku zaplanowały swój „Dzień na U”. Niemal 7 na 10 kobiet uczestniczących w zeszłorocznej edycji podkreśla, że to właśnie kampania zachęciła je do przyjścia na badanie*.
19.10.2022 08:41