Resort infrastruktury wyjaśnia, że takie zmiany zaplanował poprzedni rząd Mateusza Morawieckiego. Zobowiązał się on do rozszerzenia opłat od dróg krajowych w Krajowym Planie Odbudowy. — Do tego działania zobowiązali się nasi poprzednicy w ramach realizacji kamienia milowego KPO. Rozszerzenie sieci dróg płatnych jest kontynuacją polityki obejmowania od 2011 r. nowo wybudowanych dróg opłatą elektroniczną. Sieć nie była rozszerzana od 2017 r., a od tego czasu w Polsce oddano do użytku wiele nowych odcinków dróg krajowych – autostrad i dróg ekspresowych. Co istotne, wpływy z opłat za przejazd pojazdów ciężkich i autobusów trafiają do Krajowego Funduszu Drogowego, z którego finansowana jest budowa nowych dróg i remonty istniejącej sieci — powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Zmiany w opłatach elektronicznych będą dotyczyły wyłącznie ciężarówek (pojazdy o masie przekraczającej 3,5 t) oraz autobusów. Nie obejmą więc samochodów osobowych i motocykli. Sieć płatnych dróg zostanie rozszerzona o 1,6 tys. km, z obecnych 3,6 tys. km do 5,2 tys. km. Nowe odcinki obejmują m.in. trasę S17 i S2.
Opłaty za kolejne odcinki dróg będą pobierane elektronicznie, w systemie e-TOLL.
red.
Napisz komentarz
Komentarze