piątek, 27 września 2024 15:30
Reklama

Druga obwodnica miasta

Mówiono o niej przynajmniej od 30 lat. Miała być głównym wariantem przebiegu objazdu Garwolina. Dziś koncepcja wschodniej obwodnicy miasta czeka na rozpoczęcie prac projektowych. Natężenie ruchu w naszym mieście, dzięki zachodniej obwodnicy, stało się mniejsze. Choć biorąc pod uwagę wyniki badań, które wkrótce ukażą się na portalu WirtualnyGarwolin.pl, lepszym określeniem byłoby ?mniej uciążliwe?. Eksperci przewidują, że już za 10 lat ruch w mieście nad Wilgą będzie większy niż przed wybudowaniem odcinak trasy S17 (oddanej do użytku we wrześniu 2007 roku).

Dwa lata temu z inicjatywy Marka Jonczaka, radnego miejskiego, przystąpiono do opracowywania koncepcji przebiegu wschodniej obwodnicy Garwolina. Planowany przebieg trasy częściowo pokrywa się z objazdem, który często stosują mieszkańcy. Jadąc od Lublina należy skręcić w prawo na Sławiny. Następnie od końca ul. Sobieskiego trasa (obecnie to pola) odchodziłaby na wschód i wiodła w pobliżu ulic Źródlanej i Sławińskiej oraz części gminy Garwolin, by skrzyżować się z ul. Andersa. Wtedy trasa biegłaby po drodze przy planowanym zbiorniku retencyjnym, by przechodząc wzdłuż granicy miasta łączyć się z ul. Ks. Janusza (droga krajowa nr 76). Ostatni odcinek wschodniej obwodnicy wiódłby przez Budzeń. Połączenie planowanego objazdu z ul. Kościuszki następowałoby przy Cmentarzu Wojennym.

Przebieg koncepcyjny wschodniej obwodnicy nie został odłożony do szafy. Projekt budowy tej trasy jest uwzględniony w studium uwarunkowań dla miasta Garwolin, które jest opracowywane [Cezary Tudek]

- Przebieg koncepcyjny wschodniej obwodnicy nie został odłożony do szafy. Projekt budowy tej trasy jest uwzględniony w studium uwarunkowań dla miasta Garwolin, które jest opracowywane ? przyznaje Cezary Tudek, sekretarz magistratu.

Szacunki sprzed dwóch lat mówią, że prace projektowe, wykup gruntów pod ok. 4 km nowych dróg pod wschodnią obwodnicę, kosztowałby ok. 3,5 mln zł. Obecnie ta kwota byłaby większa. Patrząc realnie na temat wschodniej obwodnicy trzeba pochwalić władze za perspektywiczne myślenie. Kiedy może powstać wschodni objazd miasta? W przyszłości. Bardzo dalekiej przyszłości.

Łukasz Korycki

Przebieg koncepcyjny wschodniej obwodnicy nie został odłożony do szafy. Projekt budowy tej trasy jest uwzględniony w studium uwarunkowań dla miasta Garwolin, które jest opracowywane

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
zbyszek kieliszek 15.05.2012 13:24
zwykle bicie piany, zwlaszcza patrzac na stan drog miejskich , gminnych i powiatowych

Łukasz 15.05.2011 20:48
wschodnia obwodnica jak najbardziej by się przydała... ale jeśli chodzi o wyluzowanie centrum miasta wystarczy poszerzyć pas jezdni i zrobić pas lewoskrętu przed swiatłami trasy od str. Łukowa

ssn 11.05.2011 16:01
@jjj: teoretycznie jest też przez studzińskiego i cichą. Teoretycznie. Bo tak naprawdę to jest praktycznie nieprzejezdna.

wyborca 11.05.2011 13:06
Niech pan Burmistrz na początek zrobi basen , i zobaczymy jak Garwolin będzie zadłużony, a dopiero druga obwodnica . Popelina jak zwykle. garwoliński wyborca

JJJJJ 11.05.2011 09:45
"Zamiast kombinować i planować drogę, której realizacja to bardzo odległa przyszłość, powinna powstać ulica łącząca okolice mostu w Leszczynach z Zawadami. Taki łącznik jest potrzebny od wielu wielu lat. Gdyby istniał za czasów przed obwodnicą nie doświadczalibyśmy takich korków jakie były" W zasadzie przejazd taki jest Ogrodowa>Źródlana>Sławińska>Andersa Tyle, że jest to droga polna, wystarczyłoby podnieść jej standart

bolekilolek 10.05.2011 19:26
zamiast tworzyc mrzonki , wyremontujmy to co mamy

ssn 10.05.2011 18:57
Wracając do tematu. Obwodnica wschodnia nie była planowana od 30 lat, tylko po prostu kiedyś plany zrobienia obwodnicy Garwolina zakładały wersję wschodnią. Od tamtej pory Garwolin mocno się rozrósł i na wschodzie zabrakło miejsca na taką drogę. Na zachodzie się zmieściła. Zamiast kombinować i planować drogę, której realizacja to bardzo odległa przyszłość, powinna powstać ulica łącząca okolice mostu w Leszczynach z Zawadami. Taki łącznik jest potrzebny od wielu wielu lat. Gdyby istniał za czasów przed obwodnicą nie doświadczalibyśmy takich korków jakie były.

ssn 10.05.2011 18:56
@A: Stacja PKP w Garwolinie? Dobry żart. Ale 1 kwietnia był już dawno temu :) @Agnieszka: za mały ruch żeby powstała obwodnica na tej trasie. Ja bym wolał np. obwodnicę Kołbieli lub inną na trasie do Warszawy. A poza tym - a ileż to znowu tych tirów jeździ? Chyba nie za wiele... @kierowca: ekspresówka? :D Dobre, dobre. Ciekawe gdzie ją zmieścić, a szczególnie węzły do niej. I druga zasadnicza sprawa - po co?

obserwator 10.05.2011 18:24
Wedle opisu i mapki taka "obwodnica" dla tej trasy miała by sens bo omijała by całe centrum miasta. Wtedy Tiry nie wjeżdżałyby do miasta. Absurdem tej drogi-obwodnicy bym nie nazwał bo zapewne nie będzie to droga ekspresowa tylko zwykła gminna/powiatowa. PzdrK.

kierowca 10.05.2011 14:40
ale czy ta druga obwodnica miałaby także status drogi ekspresowej?

Agnieszka 10.05.2011 13:18
A co z planowaną kiedyś obwodnicą Wilga-Siedlce? Tiry z tej trasy nadal przejeżdżają przez miasto...

aa 10.05.2011 13:03
Przy obecnym natężeniu ruchu przez miasto Garwolin oraz wysoką przepustowość obwodnicy istniejącej, budowa wschodniej obudowy wydaje się być kompletnym absurdem. Radził bym sprawdzić stan dróg naszego i postarać sie je naprawić

A 10.05.2011 12:43
moze lepiej zrobic stacje PKP w Garwolinie????

Reklama
Reklama
Reklama