Jeśli klient nie znajdzie Cię natychmiast, nie będzie Twój. Wykorzystaj pozycjonowanie w wyszukiwarce!
Znajomość oczekiwań oraz preferencji grupy docelowej to jedna z podstaw sukcesu w biznesie. Dzięki rozwojowi technologii internetowych zdobycie takich informacji stało się znacznie prostsze ? dane na temat zachowań użytkowników pozwalają wyciągnąć konstruktywne wnioski. Z badań przeprowadzonych przez specjalistów do spraw marketingu jasno wynika, że internauci nie poświęcają szczególnie dużo czasu na porównywanie dostępnych ofert. Co w takiej sytuacji powinni zrobić właściciele firm?
Konsumenci najpierw korzystają z Google, zanim zdecydują się wydać swoje pieniądze
Eksperci z agencji ESEO mają jedną radę: zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie stron i rzetelnie, systematycznie poprawiać miejsce firmowej witryny w rankingach najpopularniejszej wyszukiwarki. Aż 97% ankietowanych odnajduje potrzebne produkty i usługi lokalne w internecie, za pośrednictwem serwisu Google. I statystyki pokazują jasno, że wchodzą tylko na niektóre witryny, uszeregowane przez algorytm na najwyższych pozycjach. Około 95% wszystkich kliknięć przypada na witryny z pierwszej piątki, drugą stronę wyników wyszukiwania w ogóle otwiera zaledwie 2-3% użytkowników. Tym samym firmy ze ścisłej czołówki pozyskują ogromne zainteresowanie potencjalnych klientów, a pozostali są praktycznie niewidoczni dla odbiorców. Koniecznie trzeba w tym miejscu podkreślić, że raz zdobyte podium w Google nie zostaje przypisane do danej strony na zawsze. Algorytmy wyszukiwarki są systematycznie ulepszane, aby użytkownik dostawał potrzebne informacje jak najszybciej, bez konieczności odwiedzania kilku witryn. Wymusza to dostosowanie firmowych serwisów www do nowych norm jakościowych.
31.10.2019 17:18