niedziela, 29 września 2024 03:20
Reklama

3 zawody związane z marketingiem internetowym, które?

Przed podjęciem ostatecznej decyzji o dalszym kierunku kształcenia lub przebranżowienia warto poświęcić nieco czasu na dokładną analizę rynku pracy oraz jego perspektyw. Godziny które spędzimy na poszukiwaniu gałęzi rynku zapewniającej szansę na znalezienie zatrudnienia w przyszłości zwrócą nam się z nawiązką. Jedną z branż ?z przyszłością? którym warto przyjrzeć się bliżej jest marketing internetowy. Dynamiczny rozwój handlu internetowego sprawia, że w kolejnych latach rynek pracy będzie potrzebować specjalistów z przynajmniej kilku dziedzin. Jednak prócz statystyk i prognoz są też bardziej wiarygodne źródła pozwalające na szybkie zweryfikowanie wyników badań i analiz. Pracuj.pl, a właściwie publikowane tam oferty, jest najlepszym dowodem na to, jak bardzo specjaliści ds. marketingu internetowego są potrzebni już dzisiaj, a z biegiem lat to zapotrzebowanie będzie tylko rosnąć. Poniżej przedstawiamy trzy najważniejsze zawody, których wybór pozwoli nie martwić się o zawodową przyszłość.

Copywriter

Copywriterzy to eksperci od słowa pisanego, tworzący teksty na każdy temat. Ich dzieła mają różną formę i przeznaczenie ? od najprostszych ?precli? dedykowanych robotom wyszukiwarek, przez wartościowe artykuły na popularnych portalach i blogach firmowych, a na specjalistycznych tekstach oraz książkach (wówczas zazwyczaj pełnią rolę ghostwriterów ? tj. osób tworzących odpłatnie dzieła, pod którymi nazwiskiem podpisuje się zleceniodawca) kończąc. Znaczenie copywriterów dla branży marketingu internetowego znacząco wzrosło na przestrzeni lat w związku z promowaniem wartościowych treści przez algorytmy wyszukiwarek internetowych, w tym przede wszystkim Google.

Grafik komputerowy

Nie od dziś wiadomo, że konsument kupuje przede wszystkim oczami. Branża e-commerce doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego utalentowani graficy komputerowi mogą liczyć na bardzo dobre zarobki oraz stabilne zatrudnienie. Odpowiadają nie tylko za tworzenie treści na potrzeby stron internetowych i profili w mediach społecznościowych, ale również za wzmacnianie wizerunku marki oraz wspomaganie marketingu produktów.

Specjalista SEO
Dwa wymienione powyżej zawody mają kluczowe znaczenie dla handlu w internecie, jednak wykonywane w ich ramach usługi spina ze sobą trzecia profesja, pomagająca wykorzystać w pełni ich potencjał ? SEO. Seowcy zajmują się działaniami mającymi na celu pozycjonowanie stron internetowych, ściśle współpracując z copywriterami dostarczającymi treści pomocne przy ich pozycjonowaniu. Jest to czynność absolutnie niezbędna na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, ponieważ to właśnie od działań tzw. pozycjonerów zależy jak wysoko w rankingu Google znajdzie się strona klienta na rzecz którego świadczą swoje usługi.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama