Copywriter
Copywriterzy to eksperci od słowa pisanego, tworzący teksty na każdy temat. Ich dzieła mają różną formę i przeznaczenie ? od najprostszych ?precli? dedykowanych robotom wyszukiwarek, przez wartościowe artykuły na popularnych portalach i blogach firmowych, a na specjalistycznych tekstach oraz książkach (wówczas zazwyczaj pełnią rolę ghostwriterów ? tj. osób tworzących odpłatnie dzieła, pod którymi nazwiskiem podpisuje się zleceniodawca) kończąc. Znaczenie copywriterów dla branży marketingu internetowego znacząco wzrosło na przestrzeni lat w związku z promowaniem wartościowych treści przez algorytmy wyszukiwarek internetowych, w tym przede wszystkim Google.
Grafik komputerowy
Nie od dziś wiadomo, że konsument kupuje przede wszystkim oczami. Branża e-commerce doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego utalentowani graficy komputerowi mogą liczyć na bardzo dobre zarobki oraz stabilne zatrudnienie. Odpowiadają nie tylko za tworzenie treści na potrzeby stron internetowych i profili w mediach społecznościowych, ale również za wzmacnianie wizerunku marki oraz wspomaganie marketingu produktów.
Specjalista SEO
Dwa wymienione powyżej zawody mają kluczowe znaczenie dla handlu w internecie, jednak wykonywane w ich ramach usługi spina ze sobą trzecia profesja, pomagająca wykorzystać w pełni ich potencjał ? SEO. Seowcy zajmują się działaniami mającymi na celu pozycjonowanie stron internetowych, ściśle współpracując z copywriterami dostarczającymi treści pomocne przy ich pozycjonowaniu. Jest to czynność absolutnie niezbędna na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, ponieważ to właśnie od działań tzw. pozycjonerów zależy jak wysoko w rankingu Google znajdzie się strona klienta na rzecz którego świadczą swoje usługi.
Napisz komentarz
Komentarze