Światło i otwór
Na przestrzeni lat, rozwój nauki i techniki znacząco wpłynęły na rozwój i ewolucję fotograficznej techniki obrazowania. Zmieniał się sprzęt i technologie. XXI w. to upowszechnienie się elektronicznych, cyfrowych technik obrazowania i przetwarzania obrazu. A jeszcze na początku tego wieku technologia cyfrowa była przez wielu fotografów całkowicie negowana. Mimo rozwoju technologicznego i postępów w obrazowaniu, wykorzystanie otworkowej camera obscura w fotografii, chociaż niszowe, jest wciąż aktualne.
- Fotografia otworkowa, to poezja fotografii. Może czasem nieudolna i nie doskonała, ale jednak poezja. Nie zawsze, i nie dla każdego zrozumiała. Od kilkunastu lat pozostaję wierny fotografii otworkowej. Wraz z upływem czasu zastanawiam się, co jest przyczyną mojego zauroczenia nią. Na pewno subtelność i na pewno osobliwość obrazów powstających przy użyciu światłoczułych materiałów chemicznych i różnych konstrukcji kamer otworkowych. Ogromnie ważna jest także fizyka światła – subtilitas lucis. Światło nam towarzyszy. Nie wiem, czy możliwe jest życie bez światła. Światło fascynuje. Zbieranie informacji na temat światła trwa już 3000 lat, a pytanie czym jest światło, pozostaje wciąż niezmienne. Obraz świata, utworzony przez fotony wpadające do camera obscura przez mały otworek, tak jak samo światło, jest wciąż tajemniczy i subtelny – mówi autor fotografii Mirosław Radomski.
Wernisaż z bonusem
Podczas wernisażu wystawy będzie obecny artysta. Daje to uczestnikom spotkania możliwość posłuchania artysty, zadania pytań a także przeprowadzenia krótkich osobistych rozmów. Tym razem będzie jeszcze jedna niesamowita możliwość – skorzystania z doświadczenia artysty, bowiem 1 maja Mirosław Radomski wraz z kuratorem wystawy Dariuszem Szubińskim organizują spacer fotograficzny w Garwolinie. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc (10) konieczne jest wcześniejsze zgłoszenie na adres: [email protected]
mat.pras.
Napisz komentarz
Komentarze