Udawał pracownika banku. Wyłudził 10 tys. zł
Fałszywy pracownik banku zdobył zaufanie pokrzywdzonego i jego pieniądze. Mieszkaniec powiatu garwolińskiego usłyszał przez telefon, że doszło do próby włamania na jego konto i musi przelać swoje pieniądze na konto rezerwowe, by je ratować. W ten sposób pokrzywdzony stracił blisko 10 tys. zł. Garwolińska policja ostrzega przed oszustami działającymi metodą na pracownika banku.
Do Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie zgłosił się pokrzywdzony, od którego oszuści wyłudzili blisko 10 tysięcy złotych. - Do mężczyzny zadzwonił rzekomy przedstawiciel banku. Głos w słuchawce powiedział, że doszło do próby włamania na jego konto. Rozmówca wmówił pokrzywdzonemu, że pieniądze na jego koncie nie są bezpieczne i należy je przelać na konto rezerwowe do czasu założenia podwójnej blokady. W trakcie rozmowy pokrzywdzony zainstalował wskazaną przez rzekomego pracownika banku aplikację, za pomocą której kontynuowali rozmowę. Zgodnie z poleceniem pokrzywdzony przelał kilkadziesiąt tysięcy złotych na nowy rachunek. Kiedy po ponad godzinie rozmowy zorientował się, że to może być oszustwo, z drugiego telefonu zawiadomił bank. Konto udało się zablokować, ale przelew 10 tys. zł. został już zrealizowany. Środki z nowego konta oszuści również zdążyli wypłacić - informuje podkom. Małgorzata Pychner, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie.
26.09.2023 12:13