Nowobudowany budynek zaprojektowano na planie prostokreślonej litery Z. Posiada podziemny parking oraz cztery kondygnacje, na których rozmieszczono 113 pokoi biurowych, archiwa i pomieszczenia techniczne. Parking podziemny posiada 8 stanowisk na samochody służbowe. Naziemny parking ma mieć 109 miejsc postojowych, na który wjazd prowadził będzie od ul. Mazowieckiej.
Stan surowy prawie zamknięty
Poziom zaawansowania finansowego robót określany jest na około 65%. Jak zaznaczył kierownik budowy Lech Piętka, stan surowy jest już niemal ukończony, zaawansowanie robót wynosi 97%. Przed ekipą budowlaną pozostały najbardziej czasochłonne i wymagające dokładności roboty wykończeniowe. W tej chwili trwają prace związane z montażem instalacji wodno-kanalizacyjnej, klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji. Równocześnie jest wykonywana instalacja elektryczna, komputerowa, teletechniczna p-poż, kontroli dostępu i monitoringu.
Na kondygnacjach położone są suche tynki i wybudowane ścianki działowe z płyt gipsowo-kartonowych. Wykonano pokrycie dachu wykorzystując nowoczesną technologię membrany dachowej z PCV. Zamontowano urządzenia wentylacyjne i klimatyzacyjne na dachu budynku. Przed wykonawcą jeszcze wykonanie podwieszanych sufitów, układanie wykładzin dywanowych w pokojach, układanie posadzek z terakoty w korytarzach i na hollu głównym czy płytek na klatkach schodowych. Kosztowną i skomplikowaną operacją jest montaż i uruchomienie 2 wind osobowych. Wykonawca rozpoczął prace przy zagospodarowaniu terenu tj. płyty głównej, dróg pożarowych i dojazdowych oraz parkingów.
Deszczówka do odzysku
Płyta główna starostwa będzie wykonana z bardzo trwałego materiału, odpornego na warunki atmosferyczne - z polskiego granitu. Pozostałe drogi i miejsca parkingowe będą wykonane z kostki betonowej. Pod płytą główną wybudowany jest zbiornik do retencjonowania i rozsączania wody deszczowej pochodzącej z dachu budynku oraz placu. Zbiornik jest zaprojektowany i wykonany w taki sposób, aby można było zbierać i magazynować wody deszczowe z przeznaczeniem do podlewania terenów zielonych, drzew i krzewów. Takie rozwiązanie pozwoli na ekologiczne i racjonalne gospodarowanie wodami opadowymi, co w efekcie przyniesie wymierne oszczędności zużycia wody pitnej.
Co? Gdzie?
Nowoczesny budynek z przeszklonym hollem, część centralna zaprojektowana w formie open-space otwarta na drugą kondygnację to charakterystyczne cechy budowanego obiektu. Na parterze będzie się znajdować kancelaria Starostwa Powiatowego, Wydział Komunikacji, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów oraz Bezpłatna Pomoc Prawna. Na piętrze mieścił się będzie Powiatowy Urząd Pracy, Wydział Edukacji, Kultury i Sportu oraz Wydział Budownictwa, Wydział Rozwoju Gospodarczego i Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska. II piętro jest przeznaczone na wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami oraz Powiatowy Zarząd Dróg. Na III piętrze znajdować się będą gabinety Starosty, Wice-Starosty, Skarbnika, Sekretarza oraz pomieszczenia wydziałów: Finansowego i Organizacyjno-Administracyjnego oraz Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności, Spraw Społecznych i Obywatelskich. Sala konferencyjna, gdzie odbywać się będą sesje Rady Powiatu Garwolińskiego zlokalizowana jest również na ostatnim piętrze obok sali posiedzeń komisji i Zarządu.
garwolin-starostwo.pl ? opr. łk
zdjęcie główne ? SimiPl
zdjęcia w galerii ? Starostwo Powiatowe w Garwolinie
Napisz komentarz
Komentarze