czwartek, 10 października 2024 22:22
Reklama

Setki milionów złotych na modernizację kolei. Zyska powiat garwoliński

Będą krótsze podróże z Lublina do Warszawy - czas przejazdu skróci się do 90 minut. Tylko na odcinku Otwock - Lublin PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększą komfort obsługi na 34 stacjach i przystankach, w tym w Garwolinie i Pilawie. Wczoraj w Lublinie, w obecności ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka, podpisano dwie umowy o wartości prawie 1,7 mld zł na modernizację linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock - Lublin.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dwie z trzech zasadniczych umów na modernizację linii Otwock ? Lublin: na kontrakty Pilawa ? Dęblin o wartości 735 mln zł i Dęblin ? Lublin o wartości 930 mln zł. Łączna wartość podpisanych kontraktów to niemal 1,7 mld zł. W najbliższych dniach podpisana będzie trzecia umowa Pilawa ? Dęblin o wartości 479,2 mln zł.

Modernizacja trasy zwiększy komfort i skróci czas podróży. Przejazd najszybszym pociągiem między Warszawą a Lublinem z prędkością do 160 km/h, po zakończeniu modernizacji całego odcinka od Warszawy do Lublina, zajmie 1,5 godziny. Będzie można uruchomić większą liczbę połączeń lokalnych i regionalnych. Pasażerowie skorzystają z nowoczesnych peronów.

Nowe przystanki i komfortowe stacje

Modernizacja linii zapewni mieszkańcom lepszy dostęp do kolei w Lublinie. W mieście powstanie nowy przystanek - Lublin Zachód. Na trasie do Otwocka przebudowane będą 34 stacje i przystanki. Zwiększy się m.in. komfort obsługi na stacjach: Lublin, Dęblin, Puławy, Nałęczów, Garwolin, Pilawa, Otwock. Dzięki temu pasażerowie skorzystają z wygodnych peronów, wyposażonych w nowe wiaty, siedzenia oraz system informacji pasażerskiej. Obiekty będą bardziej funkcjonalne, lepiej oznakowane i oświetlone. Wszystkie zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. Będzie 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych z windami: Lublin, Lublin Zachód, Motycz, Nałęczów, Puławy Miasto, Dęblin, Sobolew, Garwolin, Pilawa, Celestynów, Otwock.

Krótsza podróż ? szybki tor

W ramach prac miedzy Lublinem a Otwockiem PLK zmodernizują 150 km torów i sieci trakcyjnej do prędkości 160 km/h. Budowa drugiego toru między Otwockiem a Pilawą zdecydowanie zwiększy możliwości przejazdu pociągów. Modernizacja obejmie też 17 wiaduktów kolejowych oraz 31 mostów kolejowych.

Ważnym efektem inwestycji będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Zapewnią to m.in. 3 nowe lokalne centra sterowania w: Pilawie, Dęblinie i Lublinie. Wymienione zostaną też 383 rozjazdy i urządzenia sterowania. Bezpieczniej będzie na przejazdach kolejowo-drogowych. Na 68 przejazdach PLK zamontują dodatkowe urządzenia i rogatki. Dwa nowe tunele drogowe całkowicie wyeliminują problemy z przejazdem przez tor.

Przygotowane zmiany w komunikacji

Od połowy czerwca do grudnia 2018 r. między Pilawą a Lublinem będą obowiązywały zmiany w komunikacji. Pociągi z Warszawy do Lublina pojadą objazdem linią nr 30 przez Lubartów, Parczew, Radzyń Podlaski, Łuków i dalej linią nr 2 przez Siedlce i Mińsk Mazowiecki. Mieszkańcy Lubartowa, Parczewa i Radzynia Podlaskiego zyskają bezpośrednie połączenie ze stolicą, a pasażerowie z Łukowa z Lublinem.

Trasę pomiędzy Lublinem a stolicą obsłuży 8 par pociągów (w tym 1 para wyłącznie weekendowa), a najszybsze pokonają ją w 2 godz. 48 minut. W miejsce pociągów PKP IC na odcinkach Lublin ? Nałęczów,  Lublin ? Dęblin, Dęblin ? Łuków, Puławy Miasto ? Łuków oraz Garwolin ? Lublin pojadą autobusy. W 2019 roku prace przeniosą się na odcinek między Otwockiem a Pilawą.

Prace na odcinkach Pilawa ? Dęblin i Dęblin - Lublin wykonają dwa konsorcja. Pierwszy odcinek Pilawa ? Dęblin zostanie zmodernizowany przez konsorcjum spółek Mostostal Kraków S.A., PKP Energetyka S.A. i Schweerbau GmbH & Co. Kg Bauunternehmen za 735 mln zł.

Na drugim odcinku Dęblin - Lublin prace wykona konsorcjum spółek Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. Z o.o., Construzioni Linee Ferroviarie S.p.A., ?Zhol zhondeushi Company? LLP za 930,5 mln zł.

MIiB/opr. łk


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
KOMENTUJECIE
Autor komentarza: Wojtek63Treść komentarza: Wilga II - Okęcie 2:2 (2:0) Uzupełnienie: https://rksokecie.pl/seniorzy-liga-okregowa/9-kol-lo-amnis-energia-grupa-iData dodania komentarza: 10.10.2024, 16:04Źródło komentarza: Pewna wygrana Wilgi z Pilicą [wideo]Autor komentarza: Wojtek63Treść komentarza: Ten kawał blachy nad trybuną to nie jest dach trybuny sportowej. To wygląda jakby ktoś odciął część z prawej i część z lewej strony, a obie części sięgały wcześniej dwóch przeciwległych krańców tworząc dach z prawdziwego zdarzenia nad całą trybuną. Ten budowlany kicz i architektoniczna fuszerka (bubel) jest skandaliczną porażką projektanta i osób, które zaakceptowały ten projekt. Mając wielkie możliwości i szerokie pole do popisu przy generalnym remoncie (przebudowie) obie w/w strony spartoliły sprawę !!! O plecach tej nowej trybuny (choćby z plexi) chroniącej kibiców przed wiatrem i zacinającym (zachodnim najczęściej) deszczem też nie sposób nie wspomnieć. Ciekawe jakby ta trybuna wyglądała na wizualizacji pokazującej dach na całej długości ? Fatalnie wygląda jakby wycięty z całości ten daszek przypominający przystanek PKS-u. Być może za kolejne 80 lat, przy kolejnym remoncie garwolińska trybuna sportowa zyska dach i wygląd nie przynoszący wstydu. No i tyle z mojej strony. p.s. Tu można obejrzeć fajną trybunę: https://www.youtube.com/watch?v=YNo4ADqg3MYData dodania komentarza: 10.10.2024, 15:33Źródło komentarza: Stadion zmodernizowany. Otwarcie 18 październikaAutor komentarza: zwykły jaTreść komentarza: po co taki łupi komentarzData dodania komentarza: 10.10.2024, 10:17Źródło komentarza: Groźny wypadek w Żelechowie. Opel uderzył w mostekAutor komentarza: BeataTreść komentarza: Żelechów i profesjonalizm, zwłaszcza z obecną władzą, dobre sobie ;) średnio inteligentny człowiek jest w stanie się bez problemu domyśleć, po co jest ta zagrywka, powodzenia w myśleniu radni ;)Data dodania komentarza: 10.10.2024, 08:18Źródło komentarza: Żelechów ma zastępcę burmistrza
Reklama
Reklama