sobota, 28 września 2024 11:25
Reklama

Zapłacimy za przejazd obwodnicą

Z początkiem 2012 roku rozpocznie się realizacja II etapu elektronicznego systemu poboru opłat. Wśród płatnych odcinków ma znaleźć się także obwodnica Garwolina. ? To dodatkowy podatek wprowadzany tylnymi drzwiami ? przyznaje poseł Bogusław Kowalski (PiS). 1 lipca w Polsce zaczął obowiązywać system tzw. e-myta. W I etapie objął on 1400 km dróg krajowych. Docelowo system elektronicznego poboru opłat ma objąć zasięgiem 9 tys. km traktów. Kolejny etap wdrażania e-myta rozpocznie się wraz z początkiem przyszłego roku.

? Na posiedzeniu sejmowej komisji infrastruktury udzielono mi informacji, że w gronie odcinków objętych poborem opłat będzie obwodnica Mińska Mazowieckiego i Garwolina ? informował Bogusław Kowalski, podczas dzisiejszej konferencji prasowej.

Zdaniem członka komisji zajmującej się m.in. drogami takie rozwiązanie jest niedopuszczalne. Podał dwa powody. Pierwszy to konieczność, nawet przy okazjonalnym przejeździe, zakupu specjalnego urządzenia po wcześniejszej rejestracji. ? Gdy do Ostrowi Mazowieckiej wprowadzono opłaty ruch na drogach lokalnych wzrósł o 20 proc. i to tylko w czasie wakacji ? zaznaczał parlamentarzysta, przewidując podobne zależności w przypadku Garwolina.

Były sekretarz stanu w Ministerstwie Transportu nawołuje do społecznego sprzeciwu przeciwko wprowadzeniu płatnych przejazdów przez obwodnicę. Nakaz ma obowiązywać pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, więc także autobusy. ? Trzeba działać wcześniej i agitować premiera, bo to w jego rozporządzeniu zawarte są odcinki objęte e-mytem. Na ręce starosty powiatu garwolińskiego złożę pismo (podpisane podczas konferencji ? przyp. red.) z prośbą o podjęcie działań protestacyjnych. Takie pismo skieruję także do wójtów i burmistrzów z powiatu garwolińskiego ? zapewniał poseł.

łk


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Malutki 24.09.2011 05:29
hmmmmmmmm czegoś tu nie rozumiem po co była budowa obwodnicy jeżeli teraz po wprowadzeniu opłat będziemy mieli z powrotem zakorkowane miasto a może niech pobudują obwodnicę z drugiej strony miasta to już całkiem z domu nie wyjedziemy Stefan i Marek a i ty Tadziu wezcie się do roboty bo wybory szlak trafi a my wyborcy patrzymy jak "BIG BROTHER"

andrew 23.09.2011 20:33
Owszem zgoda drogi Koniu, że maksymalna stawka winiety byłaby ok, co nie zmieniłoby faktu, że tir im więcej jedzie tym mniej płaci. Co do omijania e-myta. W Polsce można ominąć ale w USA jest tak, że coś w rodzaju e-myta płacą wszyscy i na każdej drodze np. na miejskiej płacą miastu. Drugim sposobem miało być wg Tuska to aby lepiej kontrolować policjantami równoległe drogi wojewódzkie. Ale w Polsce to raczej nie zrobią e-myta dla każdej drogi i wątpię, by wszystkie lokalne drogi obstawiali policjanci. Takie rzeczy to nie w Polsce. Drogą dygresji tak to jest jak się nie myśli przyszłościowo. Kiedyś w wiadomościach byłą reportaż o tym ,że wybudowano autostradę i to płatną i miały odciążyć miejscowości pobliskie z tirów a tiry zaczęły jechać środkiem innej miejscowości którą dotychczas nie jechały i robiły z domów i drogi gruz. Co do jednego mogę się też z Tobą zgodzić, że tiry powinny płacić za przejazd drogą

konio 22.09.2011 19:33
Jasne ,że winiety to nie doskonałość ,ale sam Pan udzielił odpowiedzi e-myto można "objechać" ,dlatego mimo wszystko to najlepszy sposób na zebranie jakichkolwiek pieniędzy.Druga sprawa ,właściwe największym problemem polskich dróg a przynajmniej w naszym rejonie są TIR-y ze "wschodu".Właściwi urzędnicy powinny wyliczyć jaki jest ruch z naszego kraju w tamtym kierunku i odwrotnie ,jeżeli te proporcje a śmiem twierdzić ,ze tak jest ,są zdecydowanie na korzyść sąsiadów to nie ma co stosować zasady wzajemności,bo to jest tak jakby Pan czy ja przyjął sąsiada przy suto zastawionym stole a vice versa w przedsionku o szklance wody.Po prostu jechać z mytem za przejazd po maksymalnej stawce jaką dopuszcza prawo unijne i umowy międzynarodowe ,sentymenty są dobre przy słuchaniu starych płyt a w interesie trzeba być pragmatycznie usposobionym niestety wśród naszych rządzących dominuje nostalgia.Pozdrawiam!!!!konio

andrew 22.09.2011 14:34
Drogi panie redaktorze. W artykule wystąpił błąd gdyż nie ma takiego miasta jak Ostrów Mazowiecki tylko miasto nazywa się Ostrów Mazowiecka, a odmienia się w dopełniaczu liczby pojedyńczej Ostrowi Mazowieckiej

andrew 21.09.2011 20:38
W przypadku e-myta jeśli chodzi o obwodnice jakoś dużo się nie zapłaci za przejazd nią, gdyż w e-mycie płaci się za każdy przejechany kilometr i jak ktoś mądry wspomniał e-myto jest dla tirów. Co do winiet to przed e-mytem były winiety i z tymi winietami było tak, że im więcej się jeździło po drogach tym taniej wychodził przejazd za kilometr. W związku z tym tiry bardziej zajeżdżały drogi. W przypadku e-myta płacą proporcjonalnie za przejazd. Ale pojawił się taki problem, że tylko wybrane odcinki są nim objęte a tiry by ominąć e-myto jeżdżą równoległa drogą powiatową lub wojewódzką, zrzucając utrzymanie drogi na barki lokalnych samorządów,a wszyscy wiemy co tir robi z drogą. Winiety złe gdyż zbytnio promują tiry, e-myto z kolei jest sprawiedliwe ale łatwe do obejścia. Ale cóż trzeba coś zrobić.Nie może tir jeździć za darmo i rozwalać naszych dróg. Co do proponowanych przez konia państwowych autostrad. Ok. Niech państwo zbuduje 100% autostrad ale jak w takim tempie to niech i Kulczyk zbuduje. (Z tego co wiem to Kulczyk jest chyba właścicielem firmy do której nalezy wyrób autostradopodobny A4. Pozostałe są państwowe). Ale to czy autostrady będą państwowe to już zależy do gospodarzy naszego państwa. A obecny minister infrastruktury jest fatalny. Krótko mówiąc to Grabarczyk polskich dróg i kolei

ssn 21.09.2011 14:34
Obwodnica będzie płatna dla pojazdów o masie przekraczającej 3,5 tony, czyli DLA OSOBÓWEK będzie BEZPŁATNA. Czy naprawdę tak ciężko to zrozumieć?

Ksob 21.09.2011 11:23
ale nie na obwodnicach, a zwłaszcza tak krótkich jak nasza. Zgadzam się z poprzednikami, mówiącymi o zakorkowaniu miasta ponieważ ruch w naszym mieście już teraz jest dużo większy niż po otwarciu obwodnicy 4 lata temu (ciężko zaparkować nawet). Ba już teraz w godzinach szczytu jest tak ciasno, że wystarczy choćby nie wielki wzrost ruchu i korki na całego wrócą ( a jeden tylko TiR to jak 2, 3 auta osobowe).

konio 21.09.2011 08:09
Naszego kraju polega na tym ,że wszelkie logiczne i sprawdzone rozwiązania naszym decydentom wydają się abstrakcją ,ma to niestety pełne przełożenie na rzeczywistość w której żyjemy.Pozdrawiam!!!!konio

PiS of shift 2 21.09.2011 07:53
Zgadzam się z Koniem w 100%, ponieważ przykład pana Kulczyka pokazuje, jak chore są układy,jak złe jest lub było prawo oraz planowanie rozwoju infrastruktury. Program E-myto jest jakimś rozwiązanie, ale w naszych warunkach raczej jest porażką, ponieważ przy braku dobrej infrastruktury drogowe, braku zakazu wjazdu ciężarówek do miast i wielu innych problemów jest złym rozwiązaniem. Mój komentarz nie był wyrazem zachwytu nad tym systemem...wyśmiałem tylko śmieszny postulat POpulistycznego PiSowca :) pozdrawiam

konio 21.09.2011 07:21
Uważam Rze wszystkie autostrady powinny być państwowe (budowane przez nie) ,w tym celu należy wprowadzić winiety tak jak w Czechach w zależności od czasu ważności cena winiety spada( działa na zasadzie abonamentu,im dłuższy czasookres ,tym mniejsza cena)Program ten pozwolił by wygospodarować środki na budowę dróg,oraz wyeliminował durne bramki szlabany i inne takie p.....y.Każdy TIR który wjeżdża do Polski natychmiast winien nabyć winietę na okres przynajmniej 24 h,skończyło by się darmowe rozjeżdżanie naszych dróg ,przez Białorusinów.Ukraińców i Rosjan ,każdy NORMALNY kraj będąc tranzytowym z tego korzysta ,tylko potrzeba NORMALNYCH decydentów.Dlaczego uważam prywatne autostrady za mrzonkę ,budowane są np. przez Kulczyka za kredyty poręczone przez skarb państwa de facto jesteśmy wszyscy zakładnikami tegoż Pana bez żadnej korzyści dla nas ,tak to każdy by chciał.Pozdrawiam!!!!konio ps. nie da się zbudować dróg za darmo to mrzonka !

Andrzej 20.09.2011 21:18
dziękujemy za ponowne zakorkowanie naszego miasta, bo tym to się skończy. To przepraszam bardzo, ale po co w ogóle ta obwodnica? Myślałem, że jej podstawową funkcją jest odciążenie miasta, no ale najwyraźniej byłem w błędzie. Żal

a 20.09.2011 20:37
a wszystkie osobówki będą jechały przez Garwolin! DOŚĆ DONALDZIE!!! ODEJDŹ!

PiS of shift 20.09.2011 20:22
Program E-myto jest ogólnopolskim systemem, który również uwzględnia obwodnice miast. Zapłacą oczywiście pojazdy pow 3,5 tony itd. Bardzo mnie bawi pana postulat, bo wie pan co, ja jestem przeciwny np religii w szkole. Myślę, że są to podobnego "kalibru" postulaty, tylko ja mówię to, bo jest to szczera wypowiedz. Pana jedynym celem jest namieszanie pół-brainom, że pan to zmieni lub nie dopuści do tego. Taniutko i iście propagandowo, skoro "Polacy zasługują na więcej"PiS, wy powinniście być tym ?pierwszym? więcej. Jeżeli "polska jest w budowie"PO, to ja dziękuję za takich bobów-budowniczych jak pan. Czasami "pozory mylą" PSL, a głupota jest zaraźliwa :) A już o drogim franku nie wspomnę...Pozdrawiam Konia i czekam na jego komentarz :)

ssn 20.09.2011 18:36
"Zapłacimy"? To raczej zapłacą kierowcy pojazdów ciężarowych. A tych jest zaledwie kilka % spośród wszystkich, więc skąd takie nagłe bratanie się z nimi? I nie "o masie całkowitej przekraczającej 3 tony" tylko: o dopuszczalnej masie całkowitej ponad 3,5 tony.

kuba 20.09.2011 18:27
i znowu centrum Garwolina będzie zakorkowane ;)

Reklama
Reklama
Reklama