Zdeterminowani na postawienie budynku dla auta mogą to zrobić, ale garaż powinien być przynajmniej dwukondygnacyjny. Efekt można zaobserwować na terenie kilku posesji. Nad garażem dobudowane jest poddasze, które wygląda niezbyt estetycznie, ale drugą kondygnacją jest.
- Kiedy plan był uchwalany ideą nie było uniemożliwienie budownictwa garażów, a ograniczenie w tych strefach zabudowy jednokondygnacyjnej przeznaczonej pod usługi ? wyjaśnia Maria Perek, zastępca burmistrza Garwolina.
Na przestrzeni dekady do magistratu zgłaszali się mieszkańcy, którzy byli zdziwieni takimi zapisami MPZP. Wszystkich odsyłano z przysłowiowym kwitkiem, bo zapis ?od dwóch kondygnacji? jest jednoznaczny, również dla urzędników starosta powiatowego, którzy wydają pozwolenie na budowę.
A gdyby tak spróbować zmienić jedno zdanie w MPZG? ? Wiązałoby się to z uruchomieniem całej procedury zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ? odpowiada zastępca burmistrza. A to trwa od dwóch do trzech lat.
MPZG obowiązuje od końca 2001 roku. Budowy rozpoczęte przed tą datą nie były objęte zapisami dokumentu planistycznego.
Łukasz Korycki
Napisz komentarz
Komentarze