poniedziałek, 25 listopada 2024 07:31
Reklama

PKS wymienia tabor

Gdy Bogdan Kozioł po raz pierwszy przekroczył bramę zajezdni garwolińskiego PKS, pierwsze co go zaskoczyło to wiekowe autobusy. ? Myślałem, że są nieco młodsze. Średnia wieku 96 naszych autobusów wynosi ponad 20 lat ? mówi prezes. Jeszcze w tym roku tabor przewoźnika ma zasilić pięć autobusów. Używanych, ściągniętych z zachodu. ? Te autobusy zastąpią najpopularniejsze Autosany H9-21. Chcielibyśmy kupić nowe maszyny. Planujemy to w przyszłym roku. Jeśli nie zmienią się przepisy, jest szansa na pozyskanie dobrego kredytu z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ? planuje Bogdan Kozioł.

 

Odmłodzenie przydałoby się także wśród pracowników lokalnego przewoźnika. Na koniec lipca br. PKS w Garwolinie S.A. zatrudniało 213 osób, w tym 122 kierowców. Średnia wieku wszystkich pracowników to 51 lat. ? W sposób naturalny, na emerytury do końca roku odejdzie 17 osób. Przeprowadzimy restrukturyzację struktury organizacyjnej firmy ? mówi prezes Kozioł. Czy zmiany będą wiązały się ze zwolnieniami? Nasz rozmówca odpowiada, że być może tak. Decyzja będzie zależeć od sposobu organizacji pracy kierowników w poszczególnych działach.

Mimo nie najlepszej sytuacji finansowej spółki na pewno nie zostaną podniesione ceny biletów. ? To nie jest sposób na poprawę wyniku finansowego. Musimy znaleźć sposób na ograniczenie kosztów własnych. Ten proces trwa ? zaznacza Bogdan Kozioł. W ostatnich tygodnia PKS w Garwolinie wygrał przetarg na dowożenie dzieci do i ze szkół na terenie gminy Trojanów.

Szansą na dodatkowe wpływy będą inwestycje w zajezdni przy Al. Legionów. ? Trwa projektowanie stacji gazowej. Po rozpoznaniu rynku zdecydujemy się na uruchomienie myjni samochodowej. Chcemy, aby w naszej bazie powstało centrum obsługi pojazdów z nowoczesną stacją diagnostyczną ? podkreśla prezes. W planach jest także sprzedanie dwuhektarowego części terenu bazy PKS.

Bogdan Kozioł zdaje sobie sprawę z innych ? ludzkich ? problemów firmy, na czele której stoi. Aroganccy kierowcy, którzy nierzadko popalają papierosy podczas jazdy. To sytuacje, z którymi pasażerowi spotykają się dość często. ? Rynek jest pasażera, a nie kierowców. To oni mają się dostosować. Kierowcy muszą zmienić myślenie, bo jeśli tak nie będzie stracimy klientów ? mówi Bogdan Kozioł.

Gdy pytamy prezesa o tzw. noclegi, czyli garażowania autobusów przy domach kierowców, prezes odpowiada. ? Zostanie to utrzymane, bo jest to sposób na ograniczenie kosztów. Z drugiej jednak strony będziemy budować system, który wyeliminuje podejrzenia przypadków odciągania oleju napędowego przez kierowców ? stwierdza szef garwolińskiego PKS.

Łukasz Korycki


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

xxyy 10.09.2011 13:54
Nic z tego nie będzie. Kozioł to nie fachowiec od ratowania" firm. Może pokierować 2-3 lata "samograjem". Nie ma żadnych osiągnięć ani dokonań zawodowych. No bo cóż zdziałał w Ostrówku Węgrowskim, Elmo, PKSie Mińsk czy MPK?. Zatem jego misja z góry skazana jest na niepowodzenie. A opowiadać .....to on umie

Ksob 10.09.2011 10:17
żart zawsze w cenie.

konio 09.09.2011 19:41
Kiedy będą ?,może odpowie Szanowny Pan Prezes ,boć zawsze to dla mnie konia była by jakaś szansa na dorobienie do skromnej wypłaty.Pozdrawiam!!!!konio ps zaznaczam ,że mógłbym parkować pod domem ,posiadam podwórko a i godzę się na oplombowanie worka z sieczką co bym nie podjadał w nocy w czasie postoju.

IPN 09.09.2011 17:51
Moze na nowym taborze nie bedzie wizerunku agenta obcych słuzb pana Smolarka,który został uznany kłamca lustracyjnym

Mistrz 09.09.2011 13:47
Kto Ty wgl jesteś, i co Ty mówisz? jakie zart? Ty nie wiesz chyba na czym polega PKS. po to są noclegi u kierowców, zeby Kierowca nie dymał do garwolina swoim autem bo autosana, nie jechał tym autosanem znowu pod swoj dom 20km, zeby z tamej okolicy zaczac trase. Kursy sa tak rozpisane pod kierowcow, aby mieli jak najblizej od swego domu do poczatka trasy, np. o 5tej rano.. bo nikt nie potrzebuje przeciez o 4 rano autobusu z garwo do trojanowa, ale o 5tej z trojanowa, do miasta wiekszego i np do siedlec jest potrzebny...

Xawier 09.09.2011 08:59
"Gdy pytamy prezesa o tzw. noclegi, czyli garażowania autobusów przy domach kierowców, prezes odpowiada. ? Zostanie to utrzymane, bo jest to sposób na ograniczenie kosztów" To chyba żart.

Reklama
Reklama
NAJNOWSZE WIDEO
Reklama