piątek, 29 listopada 2024 11:37
Reklama

Z Dwójką w Anglii

W II semestrze roku szkolnego 2012/2013 r. ponad 40 uczniów z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 CKP im. T. Kościuszki wzięło udział w fazie testowania projektu ?Trening kompetencji ekonomicznych, finansowych i obywatelskich?, który ma na celu modernizację oferty kształcenia zawodowego w powiązaniu z potrzebami regionalnego rynku pracy. W tym miejscu warto zaznaczyć, iż w fazie tej oprócz naszej szkoły (jedynej w powiecie ) uczestniczyły m.in. szkoły z Ciechanowa, Kozienic, Mińska Mazowieckiego, Ostrołęki, Radomia i innych miejscowości.
Projekt jest wspólnym przedsięwzięciem Polskiej Fundacji Dzieci i Młodzieży oraz angielskiego City of Sunderland College, a jego realizacja obejmuje lata 2012-2014 . Z uwagi na kompleksowość wsparcia oraz metodologię prowadzenia zajęć, projekt prezentuje innowacyjne podejście łączące kształcenie zawodowe z potrzebami rynku pracy. Jednym z głównych elementów wypracowanego produktu jest połączenie edukacji finansowej, ekonomicznej, obywatelskiej oraz współpracy z pracodawcami w ramach aktywnych form zajęć, warsztatów i  zewnętrznych wizyt. Zastosowane w projekcie formy wsparcia są szersze niż w typowych programach edukacyjnych. Produktem finalnym projektu ma być  moduł treningowy dotyczący kompetencji finansowych/ekonomicznych oraz obywatelskich dostosowany do specyfiki uczniów szkół kształcenia zawodowego i potrzeb regionalnego rynku pracy. Realizacja projektu w fazie testowania składała się z następujących części:

programu doskonalenia zawodowego nauczycieli, w ramach którego nauczyciele, wdrażający na terenie szkoły scenariusze lekcji i animujący realizację podróży po lokalnym rynku pracy, zostali przygotowani do realizacji zadań,

realizacji przez mgr Krystynę Michalik i mgr Mariusza Dudzińskiego 10 scenariuszy zajęć lekcyjnych w ramach ?Treningu Kompetencji Ekonomicznych i Obywatelskich? w klasach: II Kucharz/Sprzedawca oraz I Technik Elektryk,

realizacji przez uczniów, pod opieką w/w nauczycieli, podróży po lokalnym rynku pracy. Uczniowie biorący udział w projekcie odwiedzili m.in. firmy: LECHPOL, LIDL, Waldi Meble oraz Powiatowy Urząd Pracy w Garwolinie.

Końcowym etapem realizacji projektu w fazie testowania była wizyta studyjna nauczycieli prowadzących zajęcia w dwóch szkołach w Wielkiej Brytanii tj.:  Sunderland College i South Tyneside College. W trakcie wizyty nauczyciele mogli zapoznać się z ofertą edukacyjną w/w placówek oraz obejrzeć wyposażenie pracowni dydaktycznych. Ponadto uczestnicy wizyty zapoznali się z istniejącym w Wielkiej Brytanii systemem edukacji, a w szczególności z systemem kształcenia zawodowego.

Mariusz Dudziński

fot. K. Michalik, M. Dudziński


Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii

Z Dwójką w Anglii


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
KOMENTUJECIE
Autor komentarza: bedockiTreść komentarza: oooooo ttttttttttoooooooooooo tttttttttttt cos na stadionie mijski naywa sie lodoisko ??????? zadzaszny kawałek parkingu z podłaczoną instalacją z zamrzazrki nazywamy lodowiskiem ludzie was juz napwde pogięłoData dodania komentarza: 29.11.2024, 10:37Źródło komentarza: Startuje nowy sezon na lodowiskuAutor komentarza: Do WojtkaTreść komentarza: Powiatowe procenty zaszumiały Panu w głowie. Jak można porównywać liczbę punktów w IV lidze do liczby punktów w a-klasie lub b-klasie. To tak jakby porównywać przepraszam bardzo fiata126p i bmw. To i to jeździ, to i to pali. Równie dobrze można dodać na pierwszym miejscu mistrza LZS Garwolin.Data dodania komentarza: 29.11.2024, 09:16Źródło komentarza: 17 punktów w 17 meczach [podsumowanie]Autor komentarza: ...Treść komentarza: Czy może ktoś w końcu odbierze pierwszeństwo pieszym i nakaże używanie elementów odblaskowych i/lub latarek?Data dodania komentarza: 28.11.2024, 22:53Źródło komentarza: Potrącenie mężczyzny z dzieckiemAutor komentarza: Wojtek63Treść komentarza: Powiatowe procenty. Zimowa przerwa w rozgrywkach, karnawał wkrótce. Zatem szalona zabawa jest jak najbardziej wskazana. Taka zupełnie i ekstremalnie wirtualna, wręcz bezsensowna ! :-) Oto ona: Gdyby wszystkie zespoły powiatu garwolińskiego grały na jednym poziomie w jednej grupie to tabela wyglądałaby tak: 1. Orzeł Parysów- średnia zdobytych punktów na 1 mecz ligowy to 1.85 2. Wisła Maciejowice 1.73 3. Wilga Miastków Kościelny 1.69 4. Sęp Żelechów 1.67 5. Promnik Łaskarzew 1.62 6. Amur Wilga 1.46 7. Orzeł Unin 1.43 8. Zryw Sobolew 1.40 9. Promnik Gończyce 1.23 10. Wilga Garwolin 1.00 11. Hutnik Huta Czechy 0.93 12. KS Puznówka 0.91 13. Wilga II Garwolin 0.60 Niestety ta szalona zabawa odzwierciedla w pewien niekonwencjonalny sposób pozycje obu zespołów garwolińskich, bo oba zespoły są poważnie zagrożone degradacją. O ile zespół trenera Zawadki ma szansę walczyć o utrzymanie (licząc na dobrą postawę zespołów z Mazowsza w III lidze), o tyle zespół trenera Łukasika to totalna tragedia i porażka. Tak, trener Łukasik na początku sezonu wspomniał o możliwych porażkach, ale chyba sam nie przewidywał, że to będą TYLKO porażki !!! Tym bardziej, że sezon wcześniej Wilga II spisywała się dobrze w warszawskiej LO. https://www.wirtualnygarwolin.pl/artykul/18835,nowy-trener-wilgi-ii-ta-mlodziez-ma-potencjal ,, Wiem, że może to się wiązać z porażkami, ale to ryzyko biorę na siebie – podkreśla szkoleniowiec.’’ 1 wygrana na boisku, 1 walkower 3:0 po przegranej na boisku i 3 remisy w tym 2 z outsiderami. Trzeci od końca atak, czyli 15 bramek w 15 meczach. Druga od końca obrona, czyli 47 bramek straconych w 15 meczach. Więcej do tej tragedii nie trzeba dodawać. Moje pytanie brzmi: Czy młody 24 letni ??? z obszerną teorią (zapewne AWF ) trener mający (mentalnie) w głowie B- klasową radomską Mogielankę Mogielnica, trener, który nie grał wyżej niż rozgrywki B- klasy może cokolwiek nowego – sportowego wnieść do zespołu rezerw garwolińskiej Wilgi grającej w LO ?Data dodania komentarza: 28.11.2024, 20:58Źródło komentarza: 17 punktów w 17 meczach [podsumowanie]
Reklama