sobota, 18 stycznia 2025 11:50
Reklama
Reklama

37 mln zł na 25 nowych autobusów dla PKS

W garwolińskim starostwie podpisano umowę na dostawę 25 niskoemisyjnych autobusów. Wartość pojazdów, które zasilą w ciągu dwóch lat PKS Garwolin, to 37 mln zł.

- Autobusy zostaną zakupione przez Związek Powiatowo-Gminny Garwolińskie Przewozy Autobusowe i trafią do garwolińskiego PKS. Będą służyć dla mieszkańców powiatu. Będą to nowe, nowoczesne, niskoemisyjne pojazdy, które zastąpią stare, wysłużone autobusy – poinformowała za pośrednictwem facebooka starosta powiatu Iwona Kurowska.

Wartość zadania to prawie 37 mln zł. 27 mln zł pochodzi z środków pozyskanych przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Środki własne powiatu to prawie 10 mln zł. Dostawa autobusów potrwa do 2027 roku. 

łk

fot. arch. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

rany Julia 22.09.2024 23:16
Kto z kim tę umowę podpisał? Czy już wiadomo jakie to będą autobusy? Czy przetarg dopiero się odbędzie? Mam nadzieję, że wygra Autosan

Wojtek63 20.09.2024 20:01
https://garwolin.podlasie24.pl/region/jakie-zmiany-czekaja-garwolinski-publiczny-transport-20231220093821 Kolejny stracony rok minął jak z kopyta, a transportowego trupa (PKS Garwolin) niczym żłoba utkanego ze złotych nici trzymają się... polityczni ,,finansiści'' i polityczni bandyci. Starsi zapewne pamiętają dalekobieżne autobusy garwolińskiego PKS-u. Czyste, wręcz pachnące w środku z białymi podgłówkami na oparciach siedzeń jugosłowiańskie Sanosy i Jelcze PR 110 (licencja Berliet Tourisme). Garwoliński PKS obsługiwał po części destynacje Lubelszczyzna- Zamojszczyzna- Warszawa (oczywiście przez Dworzec PKS Garwolin). Chełm, Zamość, Opole Lubelskie, Hrubieszów, Baranów i chyba Tomaszów Lubelski. Wszystkie te połączenia były połączeniami pośpiesznymi. Wtedy- po wąskiej szosie No 7 do Warszawy około 1h do nieistniejącego już praskiego Dworca PKS Warszawa Stadion. (Warszawa Stadion to inna historia warta uwagi) Natomiast w Garwolinie... Tu akurat stanowisko No 7. Kierunek Warszawa. Przed podjazdem każdego autobusu na stanowisko komunikat dworcowego spikera. Zresztą to dotyczyło każdego stanowiska i każdego autobusu ! A na każdym z 8-śmiu stanowisk miejsca na rozpisanie kursów brakowało. Uwaga końcowa: To działo się za czasów komunistycznego PRL-u !!! A ja młodociany wielbiciel komunikacji stałem za małym metalowym dworcowym płotkiem i patrzyłem z podziwem na ten tętniący bardzo aktywnym, komunikacyjnym życiem Dworzec PKS Garwolin. Niestety obecnie PKS Garwolin jako firma jest od dawna śmierdzącym trupem i wyżerką dla politycznych hien !!!

Robert prezes 20.09.2024 11:08
Zastanawiające, Czy ma to jakikolwiek związek z faktem, że wicestarosta Malicki jest wiceprezesem Związku Powiatowo – Gminnego „Garwolińskie Przewozy Gminno – Powiatowe”, którego powiat jest znaczącym udziałowcem a koledze Marcinowi załatwił prezesurę ?

Jan 20.09.2024 09:20
Pieniądze wyrzucone w błoto Tam nie ma co ratować. Będzie tylko przez kilka lat ślizganie.

Mieszkaniec 18.09.2024 21:17
Teraz należało by sprawdzić czy na trasach które zostały pksowi można co kolwiek zarobić a przede wszystkim czy pozwoli to na odrabianie strat konającej firmy przez nie udolny management tej firmy.

Były kierowca 18.09.2024 17:37
To bardzo dobra wiadomość . Może PKS się odkuje i weźmie na swoje barki transport w powiecie a nie wysługuje się podwykonawcami .

Reklama
Reklama
Reklama