Zadaniem zajęć jest rozwijanie kompetencji matematycznych wśród dzieci poprzez stosowanie rożnych form i metod pracy z wykorzystaniem atrakcyjnych środków dydaktycznych, a także włączenie członków rodziny w popularyzacje matematyki poprzez zabawy i gry logiczne.
Projekt polega na cyklicznym prowadzeniu zajęć rozwijających logiczne myślenie i umiejętności matematyczne poprzez uczenie się czynnościowe – praktyczne działanie oraz popularyzację gier logicznych połączonych z ruchem i muzyką z elementami konstruowania i kodowania. Zostają do tego wykorzystane różnorodne pomoce dydaktyczne m.in. Karty Grabowskiego. Zabawy z kartami doskonalą technikę sprawnego liczenia, a oparte są na aktywności umysłowej i ruchowej. Zainteresowaniem cieszą się zajęcia z wykorzystaniem gier planszowych i logicznych takich jak : „ Abalone”, „Szybka logika”, „Bystre oczko”. Pomoce zakupiono z funduszy projektowych.
Dzieci zapoznały się z elementami kodowania, celem tych ćwiczeń jest trening logicznego myślenia i koncentracji. Uczniowie odczytują instrukcje warunkowe wymagające wysiłku umysłowego, wykorzystując do tego kubeczki do kodowania i klocki Dienesa. Zajęcia matematyczne dla najmłodszych wzbogacają ofertę edukacyjną szkoły i pozwalają rozwijać aktywność uczestników.
mat. pras.
Napisz komentarz
Komentarze