sobota, 13 grudnia 2025 02:31
Reklama
Reklama

Sprowadzenie samochodu ze Szwajcarii do Garwolina. Procedury, obowiązki, formalności

Spośród wszystkich europejskich krajów zdecydowanie największy udział w imporcie samochodów do Garwolina mają Niemcy. Zza zachodniej granicy przywozimy najwięcej aut, jednak prawdziwe perełki przyjeżdżają do nas ze Szwajcarii. Jeżeli również Ciebie interesuje kupno doskonale zadbanego, choć nietaniego egzemplarza z alpejskiego kraju, przeczytaj niezbędne informacje na temat wymaganych procedur, obowiązków i formalności. Wysokiej jakości samochód ze Szwajcarii Od wielu lat Niemcy wiodą prym wśród państw, z których samochody importują do Polski mieszkańcy Garwolina i innych miejscowości. Na drugim miejscu znajdują się Stany Zjednoczony, a na trzecim Belgia, jednak przepaść pomiędzy nimi a Niemcami jest ogromna, gdy weźmie się pod uwagę liczbę sprowadzonych samochodów. Szwajcaria znajduje się na jeszcze niższej, bo dopiero 10. pozycji. Z kraju położonego w Alpach każdego roku do Polski przywozi się kilkadziesiąt tysięcy pojazdów i o ile nie jest to bynajmniej oszałamiająca liczba, tym, co wyróżnia egzemplarze ze Szwajcarii, jest ich bardzo dobry stan techniczny.

Szwajcarzy słyną z zamiłowania do motoryzacji i troski o swoje auta. Na szwajcarskich drogach, które są w całym kraju równe niczym stół, trudno o znalezienie brudnego samochodu, a co dopiero zaniedbanego czy uszkodzonego. Świetnie utrzymane pojazdy kuszą nabywców, podczas gdy zachęty mogą być skutecznie tłumione przez wysokie ceny szwajcarskich samochodów i procedury oraz koszty z tym związane. Przyjrzyjmy się im zatem bliżej, aby dowiedzieć się, jak wygląda sprowadzenie samochodu ze Szwajcarii.

Powrót na kołach lub lawetą

Pierwsza kwestia, którą należy uwzględnić, decydując się na import auta z tego państwa, dotyczy statusu pojazdu. Najczęściej do Garwolina i innych miejscowości w Polsce przywożone są samochody zarejestrowane w Szwajcarii, którymi można przyjechać do kraju na kołach. W takiej sytuacji po zawarciu transakcji wystarczy wsiąść za kierownicę i spokojnie jechać w kierunku Polski. Sprawy komplikują się wówczas, gdy auto, którego właścicielem zamierzasz się stać, jest wyrejestrowane i pozbawione tablic oraz ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej kierowcy.

Zanim wyrejestrowane auto trafi do Polski, jeszcze w Szwajcarii należy dopilnować kilku kluczowych kwestii, które umożliwią powrót na kołach. Chodzi o:

  • wykupienie tymczasowych tablic rejestracyjnych,
  • wykonanie przeglądu technicznego,
  • zaopatrzenie się w tymczasowy dowód rejestracyjny,
  • wykupienie ubezpieczenia krótkoterminowego.

Dopiero po spełnieniu tych warunków możliwy jest legalny przejazd kupionym w Szwajcarii autem, które w momencie zawarcia transakcji było wyrejestrowane. Za wszystkie te czynności i formalności trzeba wyłożyć ok. 1500 zł. Możesz też zdecydować się na sprowadzenie samochodu bez tymczasowych tablic, ubezpieczenia i dowodu, jednak w takiej sytuacji musi on zostać przewieziony do Polski na lawecie.

Opłaty i procedury w Polsce

Niezależnie od tego, w jaki sposób sprowadzisz pojazd do Polski, konieczne będzie opłacenie podatku akcyzowego. Nie dotyczy on jedynie samochodów elektrycznych, które są z niego wyjęte. Za wszystkie inne auta należy zapłacić akcyzę, której wysokość określa się procentowo od wartości sprowadzonego modelu. Istnieją dwa pułapy akcyzy w zależności od pojemności silnika:

  • 18,6%, jeżeli pojemność jednostki napędowej przekracza 2000 cm3,
  • 3,1%, jeżeli pojemność jednostki napędowej wynosi mniej niż 2000 cm3.

Kolejna opłata, z którą należy się liczyć w przypadku importu pojazdu do Garwolina, to cło w wysokości 10% jego ceny rynkowej. Co ważne, nieobjęte są nim sprowadzone ze Szwajcarii auta wyprodukowane w Unii Europejskiej. Inny wydatek to podatek VAT – warto opłacić go w Niemczech, gdzie wynosi 19%, podczas gdy w Polsce aż 23%.

Jeżeli wszystkie opłaty zostały uregulowane, należy zabrać się za zlecenie tłumaczenia przysięgłego dowodu rejestracyjnego i dokumentów sprzedażowych. Następnie można udać się na pierwszy, czyli tzw. zerowy przegląd techniczny w Polsce, po którego przejściu nie pozostaje już nic jak tylko rejestracja samochodu przywiezionego ze Szwajcarii.

Ze wszystkimi dokumentami w ciągu 30 dni od zakupu pojazdu należy udać się do Wydziału Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Garwolinie. Przedkładając dokumenty i uiszczając opłatę, można otrzymać polskie tablice rejestracyjne i dowód rejestracyjny. Od tego momentu samochód formalnie jest zarejestrowany w Polsce, a procedury można uznać za zakończone.

Tekst sponosorowany 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
KOMENTUJECIE
Autor komentarza: Na mchu jadaliTreść komentarza: Nie rób sobie żartów.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:48Źródło komentarza: Zmodernizowali SUW za 16 mln złAutor komentarza: EQTreść komentarza: W Garwolinie był amerykański Mikołaj, na watykańskiego były wyśrubowane kryteria.Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:46Źródło komentarza: Wigilia dla Jaźwińskich seniorów – uroczyste zakończenie cyklu „Danie Wspólnych Chwil z Fundacją Biedronki”Autor komentarza: bedokTreść komentarza: Nie widać żeby był ranny. Wygląda na całego. Czy skóra z tego wilka zostanie zdjęta i wyprawiona, czy zmarnuje się?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 15:06Źródło komentarza: Martwy wilk znaleziony w lesie koło Wanat. Nadleśnictwo Garwolin apeluje o ostrożnośćAutor komentarza: Wojtek63Treść komentarza: Znowu z zimowych nudów bawię się w wirtualny futbol. Otóż po rundzie jesiennej polskiej IV ligi sezonu 2025/26 Wilga Garwolin ze zdobytymi ośmioma punktami zajmuje 261 miejsce w tabeli wyprzedzając 19 zespołów. Co prawda Unia Gniewkowo i Przemsza Siewierz też zdobyły 8 punktów, ale mają gorszy bilans bramkowy od Wilgi. Przed Wilgą plasuje się 260 zespołów. Ciekawostką jest to, że Wilga zdobyła więcej punktów niż historyczny i sensacyjny finalista Pucharu Polski 1964/65, czyli Czarni Żagań. https://www.laczynaspilka.pl/biblioteka/mecze/czarni-zagan-gornik-zabrze-04-02061965. Słabsi wirtualnie od Wilgi: Unia Gniewkowo. Start Pruszcz (dawniej Pruszcz Gdański), Tanew Majdan Stary, Huragan Międzyrzec Podlaski, Czarni Żagań, Stal Sulęcin, Ner Poddębice, MKS Trzebinia, Piast Strzelce Opolskie, Sparta Augustów, MOSP Białystok, Piast Człuchów, Przemsza Siewierz, Gwarek Tarnowskie Góry, Pogoń 1945 Staszów, Olimpia II Elbląg, GKS Stawiguda, Zefka Kobyla Wola, Ina Goleniów. Wirtualna futbolowa czwartoligowa rywalizacja. Czyż to nie jest piękna zabawa w nudne zimowe popołudnia i wieczory ?Data dodania komentarza: 12.12.2025, 14:46Źródło komentarza: Karol Zawadka ponownie trenerem Wilgi Garwolin!
Reklama
Reklama