Przepisy ruchu drogowego a rowery elektryczne
Polskie prawo nie odnosi się konkretnie do rowerów elektrycznych, a jedynie do klasycznych dwukołowców, w których dopuszcza się istnienie silnika pod warunkiem, że będzie on spełniał pewne określone warunki. W związku z tym do ruchu drogowego dopuszcza się rowery elektryczne, w których napęd uruchamiany jest jedynie naciskiem na pedały, a nie samoistnie. Z tego powodu pojazd tego typu określa się jako rower ze wspomaganiem elektrycznym. Ponadto, każdy sklep z rowerami elektrycznymi może oferować wyłącznie modele z maksymalnym napięciem 48 V i mocą nie większą niż 250 watów. Niezwykle istotna będzie tutaj również kwestia wspomagania – zgodnie z prawem wbudowany w rower silnik elektryczny może wspomagać użytkownika wyłącznie do momentu uzyskania przez niego prędkości 25 km/h. Jeśli ktoś chce jechać szybciej, musi wypracować tę szybkość siłą własnych mięśni. Dodatkowo, rower ze wspomaganiem elektrycznym, podobnie jak klasyczny dwukołowiec, musi być wyposażony w światła pozycyjne z przodu i z tyłu, odblask z tyłu, co najmniej jeden sprawny hamulec oraz sygnał dźwiękowy w postaci dzwonka.
Napisz komentarz
Komentarze