Ponadto był utworzony zespół projektowy, którego członkowie zadbali o promocję projektu i przygotowali grę planszową o wyrażeniach algebraicznych. Zorganizowali też zmagania szóstoklasistów, a także finał, do którego zaproszeni zostali uczniowie klas siódmych.
Finał odbył się 20 grudnia. Prowadzący zaczęli od zabawy Sześcioro z piętnastu, czyli konkurencji na kształt popularnego programu „Jeden z dziesięciu”. Potem było bingo matematyczne, a wreszcie gra, którą nazwali „Plus za minus”. Cała trudność polegała na tym, aby wybrać fałszywą spośród podanych odpowiedzi. A wszystko to w określonym czasie. W zabawie wzięli udział uczniowie oraz nauczyciele.
Finał zakończono wręczeniem nagród dla siódmoklasistów, dla zespołu projektowego oraz dla zwycięzców konkursu architektonicznego „Projektujemy szkołę”. Nagrody także finansowała Fundacja mBanku.
Do realizacji zadań projektowych zakupione zostały pomoce dydaktyczne, które będą wykorzystywane również podczas zwykłych lekcji matematyki.
Pewnie niektórzy zapytają, dlaczego matematyka w bibliotece? „No cóż, uważamy, że każdy sposób na przyciągnięcie uczniów do biblioteki jest dobry. Tu udało się to w stu procentach. Uczniowie przychodzili i przychodzą nie tylko w sprawach projektowych, a przy okazji zdobywają dodatkowe umiejętności” – odpowiadają organizatorzy.
mat. pras.
Napisz komentarz
Komentarze