sobota, 28 września 2024 11:27
Reklama

Jaki kontener na gruz zamówić do remontu?

Widok kontenerów na gruz to nieodłączny element krajobrazu przy większych i mniejszych placach budowy. Coraz częściej jednak widać też te charakterystyczne pojemniki przy blokach mieszkalnych na miejskich osiedlach. Dlaczego? Ponieważ taki kontener to świetne rozwiązanie, jeśli planujemy remont na znacznie mniejszą skalę, czyli po prostu remont mieszkania. Doradzimy jak wybrać odpowiedni pojemnik. Różne wymiary kontenerów Warto zacząć od zastanowienia się nad wymiarami kontenera i dopasować go do naszych potrzeb. Firmy zajmujące się profesjonalnym wywozem i utylizacją gruzu proponują zazwyczaj do wyboru kilka rozmiarów i pojemności kontenerów. Najczęściej są to przedziały od 2m3 do 15m3. Największą popularnością cieszą się kontenery o wymiarze 7m3 i wytrzymałości 6t. To wystarczająca ilość miejsca na pomieszczenie gruzu i odpadów budowlanych powstałych z przeprowadzenia konkretnego remontu w mieszkaniu.

Do małych prac - mały pojemnik

Jeśli w planach mamy bardzo drobne prace budowlane, czyli na przykład jedynie wymianę kafelków w łazience albo niewielkie prace na działce, warto zastanowić się nad workiem BigBag lub nad najmniejszym dostępnym pojemnikiem na gruz, czyli 2m3. Worki BigBag wykonane są z super mocnego poliuretanu i wytrzymują obciążenie do 1.5t. Kontenery mini czyli o wymiarach 2.3 mają ładowność do dwóch ton. Wymiary kontenera są nie bez znaczenia również w kwestii miejsca postojowego. Decydując się na składowanie gruzu w kontenerze, musimy wybrać odpowiednie miejsce do ustawienia pojemnika. Firmy dysponują odpowiednimi samochodami, które zmieszczą się np. w wąskich bramach kamienic.

Duży kontener na duży remont

Jeżeli w planach mamy ogromny remont, czy budowę domu, wtedy najlepiej wybrać największe kontenery na gruz, czyli 15m3, które pomieszczą naprawdę dużą ilość odpadów budowlanych. Ich ładowność to nawet 6t. Gdyby jednak zdarzyło się, że miejsce w kontenerze się skończy, a do terminu odbioru zapełnionego kontenera zostało jeszcze trochę czasu, wystarczy zadzwonić do firmy, od której wynajęliśmy kontener (w Warszawie wywóz gruzu oferuje na przykład https://www.gruzar.pl/) i umówić odbiór oraz podstawienie kolejnego pojemnika. Nie ma z tym żadnych problemów, a firmy wywożące gruz w Warszawie są bardzo elastyczne i nastawione na pomoc klientom.

Kontener otwarty, czy zamknięty?

Niektóre z kontenerów, jak choćby popularne modele o pojemności 7m3 występują w dwóch wersjach:

  • otwartej
  • z klapami.

To kwestia bardzo istotna przy niesprzyjających warunkach pogodowych. Jeśli w prognozie mamy wiatr i deszcz, najlepiej wybrać kontener zamykany. Odpady budowlane bowiem to nie tylko ciężki gruz, ale to także kartony, folie malarskie i wiele lekkich rzeczy podatnych na podmuchy wiatru i inne niesprzyjające warunki atmosferyczne. Dzięki klapom odpady te nie zamokną i nie zostaną pod wpływem podmuchów rozrzucone po osiedlu czy po ogrodzie.

Praca na wyższej kondygnacji, czyli zsyp do gruzu

Jeśli decydujemy się na remont mieszkania, a znajduje się ono na wyższej kondygnacji, warto zastanowić się nad wynajęciem także zsypu do gruzu. Takie rękawy są bardzo łatwe w montażu oraz bezpieczne w użytkowaniu. Po pierwsze, zamontowanie zsypu znacząco ułatwi wykonywanie prac budowlanych, eliminując konieczność biegania po schodach z wiadrem wypełnionym odpadami budowlanymi. Po drugie, gruz wrzucany do rękawa wpada prosto do kontenera ustawionego pod oknem bez pylenia i rozsiewania zanieczyszczeń, co ma ogromne znaczenie dla komfortu sąsiadów w budownictwie wielorodzinnym.

Co można wrzucać do kontenera

Gruz budowlany to dość szerokie pojęcie, dlatego przypomnijmy jeszcze jakiego rodzaju odpady kwalifikują się na wrzucanie do kontenera na gruz. Typowe odpady remontowe to kawałki cegieł, fragmenty betonu, tynk, płyty gipsowo-kartonowe, folie malarskie, stalowe pręty, metalowe zawiasy, kafelki ścienne i podłogowe, fragmenty armatury łazienkowej (toalety, zlewy, umywalki) oraz elementy instalacji wodno-kanalizacyjnych czy instalacji gazowych.

Jeżeli mamy w planach remont, to zorganizowanie kontenera na gruz powinno być na liście rzeczy obowiązkowych. Dzięki specjalistycznym i profesjonalnym firmom, naszym jedynym zmartwieniem będzie jedynie wybór odpowiedniej wielkości pojemnika. Warto kierować się zasadą, że nasze wyliczenia co do ilości gruzu mogą być niedoszacowane -  lepiej wybrać kontener nieco większy. W razie jednak, gdyby zabrakło miejsca w zamówionym kontenerze, podmiana nie stanowi problemu. Przed remontem wybrany przez nas kontener zostanie w umówionym czasie podstawiony na wskazane przez nas miejsce, a po skończonych pracach doświadczony personel zabierze zapełniony pojemnik i upewni się, że gruz został poddany utylizacji oraz recyklingowi. To świetnie rozwiązanie, które jest bezpieczne dla środowiska, a nam odejmuje kilka zmartwień i punktów na liście oznaczonej na czerwono hasłem: REMONT.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama