W jednym z przypadków, mieszkaniec powiatu garwolińskiego zgłosił, że za pośrednictwem komunikatora na portalu społecznościowym znalazł ofertę kupna elementu wyposażenia samochodu. Po wykonaniu przelewu w kwocie 440 złotych na wskazane konto, kontakt ze sprzedającym się urwał. Pokrzywdzony nie otrzymał zwrotu pieniędzy ani towaru, za który zapłacił. Podobnie sytuacja wyglądała w innym przypadku. Pokrzywdzony znalazł ofertę sprzedaży gry na konsolę za kwotę 167 złotych i wykonał przelew na konto sprzedawcy, a mimo to do realizacji umowy nie doszło. Innym razem zawiadamiający poinformował, że przesłał na rachunek bankowy sprzedawcy pieniądze w kwocie 87 złotych, jako zaliczkę na zakup telewizora. Jednak, tak jak w pozostałych przypadkach, sprzedawca przestał odpowiadać na wiadomości, a kupujący nie odzyskał swoich pieniędzy.
W dwóch innych sytuacjach mieszkanki powiatu garwolińskiego straciły zdecydowanie większe kwoty pieniędzy. Tym razem to pokrzywdzone wystawiły na portalu ogłoszenie o sprzedaży swoich przedmiotów ? w obu przypadkach były to oferty sprzedaży ubrań. Na podany przy ofercie numer telefonu, za pomocą komunikatora, zgłaszały się osoby potencjalnie zainteresowane kupnem. Następnie proponowały weryfikację przesyłki kurierskiej poprzez specjalny link, wysłany do sprzedawcy. Nieświadome zagrożenia pokrzywdzone otwierały link podany w wiadomości. Następnie wypełniały wszystkie rubryki zawierające dane karty płatniczej, takie jak jej numer, data ważności, kod CVV/CVC. W ten sposób oszuści okradali konta sprzedających, które straciły duże sumy pieniędzy ? blisko 6 i 9 tysięcy złotych.
KPP Garwolin
fot. arch.
Napisz komentarz
Komentarze