Realizowane są roboty mostowe związane z budową estakad oraz konstrukcji obiektów i murów oporowych w ciągu S17, trwa budowa płyty dennej w ciągu DK2. W zakresie robót drogowych budowana jest konstrukcja jezdni głównej, a także wykonywane są roboty brukarskie. Prowadzone są prace branżowe przy przebudowie kolizji wodociągowych jak i budowie kanalizacji deszczowej, oświetlenia, urządzeń melioracyjnych. Zaawansowanie rzeczowe to ok. 69 proc.
Łączna długość realizowanego odcinka pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska to ok. 2,5 km. Trzypoziomowy węzeł będzie umożliwiał relacje we wszystkich kierunkach. Na północ - w kierunku Marek (Wschodnia Obwodnica Warzszawy) w przyszłości kierowcy będą jechać drogą ekspresową na poziomie +1. Oś wschód - zachód (Warszawa - Mińsk Mazowiecki) poprowadzona będzie na poziomie -1 jako droga jednojezdniowa, dwukierunkowa, po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Na poziomie 0 zostanie wybudowane rondo z przejściami podziemnymi dla pieszych oraz rowerzystów.
22 listopada 2017 r. została podpisana umowa na zaprojektowanie i budowę 2,5 km odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) a węzłem Lubelska. Wykonawcą inwestycji jest WARBUD. Wartość podpisanej umowy wynosi 225 mln zł.
W procedowaniu są roszczenia, gdzie wykonawca oczekuje wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Dotyczą one np. długotrwałej procedury uzyskiwania decyzji ZRID oraz procesu uzgadniania i przebudowy kolizji uzbrojenia terenu. Po ich rozpatrzeniu będzie można określić termin zakończenia robót.
GDDKiA
Napisz komentarz
Komentarze