Ostateczny wybór padł na autorski projekt. - Na dodatkowych zajęciach z robotyki poznałem platformę programistyczną mikroprocesorów Arduino. To co najbardziej mnie interesowało w tym rozwiązaniu to możliwość tworzenia urządzenia kompletnie od podstaw ? opowiada w rozmowie z nami.
Proces tworzenia smogomierza nie był łatwy. Najpierw należało zaprogramować płytkę z mikroprocesorem, później połączyć instalację z czujnikami temperatury, ciśnienia, wilgotności oraz pomiaru pyłów PM 1, PM 2.5 i PM 10. Urządzenie zostało zamknięte w obudowanie, której elementy zostały zaprojektowane i wydrukowane na szkolnej drukarce 3D. Laptop, zakupiony za pieniądze ze stypendium, posłużył jako narzędzie pracy.
Ważną kwestią było oprogramowanie urządzenia tak, aby wyniki pomiarów były dostępne dla wszystkich. ? Tutaj przydała się wiedza z lekcji witryn i aplikacji internetowych. Stworzyłem stronę www, która na bieżąco wyświetla dane pobierane ze smogomierza i porównuje je z urządzeniami zamontowanymi przez urząd miasta ? wyjaśnia stypendysta Damian.
Opiekun ucznia TI chwali podopiecznego. - Współpraca z Damianem była bardzo udana. Stypendysta bardzo zaangażował się w projekt i poświęcił na stworzenie urządzenia dużo wolnego czasu. Jednocześnie nie zaniedbał obowiązków szkolnych, czego dowodem jest to, że w bieżącym roku także otrzymał stypendium marszałkowskie ? zaznacza Piotr Mysiak, nauczyciel przedmiotów zawodowych w TI.
Efekt pracy Damiana Sabaka można obejrzeć na stronie www.smogomierz.zsp2garwolin.pl.
łk
Napisz komentarz
Komentarze