Sam udział w praktykach pozwolił uczniom na doskonalenie szeroko rozumianych kompetencji cyfrowych, społecznych a nade wszystko kompetencji językowych. W ramach rozwijania kompetencji świadomości i ekspresji kulturowej uczniowie poznawali różne zakątki Andaluzji. I tak mogli zobaczyć jedno z najstarszych miast Rondę, o której Ernest Hemingway tak pisał: ?Całe miasto jak okiem sięgnąć jest niczym innym, jak romantyczną kulisą teatralną? oraz ruiny starożytnego miasta rzymskiego Baelo Claudia, którego początki sięgają II w. p.n.e. Mogli podziwiać piękno natury idąc szlakiem El Caminito del Rey, ciągnącym się wzdłuż stromych ścian wapiennego wąwozu. ?Zdobyli? Skałę Gibraltarską na której znajduje się rezerwat przyrody, żyją w nim magoty (gatunek makaków).
Oczywiście codziennie, po zakończonych praktykach zwiedzali Malagę, byli w Centrum Sztuki Współczesnej Pompidou, Muzeum Picassa. Zwiedzili zamek z XIV wieku Gibralfaro oraz renesansową katedrę. Oprócz zdobytego doświadczenia i rozwijania kompetencji uczniowie otrzymali na zakończenie certyfikaty, potwierdzające udział w projekcie unijnym.
Szczegółową relację z pobytu młodzieży można zobaczyć na facebooku Doradca Zawodowy ?Ekonomik?.
mat. pras.
Napisz komentarz
Komentarze