Zajęcia potrwają przez jeden tydzień ferii zimowych i będą prowadzone przez nauczyciela wspólnie ze studentem. W tym czasie uczniowie m.in. poprzez gry i zabawy poznają narzędzia ekonomiczne, które umożliwiają im lepszy start w dorosłe życie. Z kolei w okresie dwóch miesięcy od zakończenia ferii młodzież, pod opieką nauczyciela, przygotuje pracę projektową, którą będzie model biznesowy przedsięwzięcia w społeczności lokalnej. Wszystkie projekty zostaną poddane ocenie konkursowej, a autorzy zwycięskich prac w nagrodę przyjadą do Warszawy, gdzie wezmą udział w warsztatach ekonomicznych oraz odwiedzą Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira Skrzypka.
?Kreatywna praca zespołowa, gry i zabawy ekonomiczne, wizyta w banku i u lokalnego przedsiębiorcy ? zajęcia w ramach projektu ?Ferie z ekonomią? zostały zaplanowane tak, aby nauka podstaw ekonomii i przedsiębiorczości była dla uczniów ciekawą przygodą. Udział w projekcie to również szansa na zdobycie nowych kompetencji i umiejętności, niezbędnych w dorosłym życiu, ale także zyskanie pewności siebie i przygotowanie się do podejmowania pierwszych kluczowych decyzji. To niezwykle ważne dla młodych ludzi z obszarów wiejskich, przed którymi wybory związane z ich przyszłą edukacją oraz pracą zawodową, zazwyczaj już poza obecnym miejscem zamieszkania? mówi Krzysztof Podhajski, prezes zarządu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.
Do3. edycji projektu ?Ferie z ekonomią?, realizowanej na terenie całej Polski, zostało zakwalifikowanych 50 szkół podstawowych. Projekt ten to wynik wieloletnich doświadczeń Fundacji EFRWP związanych z realizacją programów edukacji ekonomicznej skierowanych do młodzieży. Projekt ?Na Własne Konto" (2011-2017) stanowił uzupełnienie i poszerzenie podstawy programowej przedmiotu wiedza o społeczeństwie w gimnazjum. Wzięło w nim udział ponad 10 tysięcy uczniów z gimnazjów położonych na terenach wiejskich w całej Polsce. Nowy projekt ?Ferie z ekonomią? został zainicjonowany w 2017 roku ijest dostosowany do nowej podstawy programowej oraz nowej grupy uczestników, jakimi są uczniowie klas 7 i 8 szkół podstawowych. Materiały dydaktycznezostały przygotowane przez ekspertów i wykładowców Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Jedną z 16 szkół, biorących udział w projekcie, jest SP w Życzynie (gm. Trojanów).
mat. pras.
Napisz komentarz
Komentarze