piątek, 11 października 2024 04:23
Reklama

Drugi tor między Otwockiem a Pilawą z opóźnieniem

Między Pilawą a Otwockiem widać już pierwsze kilometry drugiego toru, który likwiduje ?wąskie gardło? linii lubelskiej. Na 3 stacjach i 7 przystankach budowane są perony, a w Celestynowie także przejście podziemne. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zapewni lepsze podróże na trasie z Warszawy do Lublina. Z efektów projektu skorzystamy w 2020 roku. Rok po pierwotnie zaplanowanej dacie. Dla pasażerów nowe przystanki Między Otwockiem a Pilawą, na 25-kilometrowym odcinku linii kolejowej Warszawa ? Lublin budowane są perony na stacji Celestynów oraz przystankach Śródborów, Pogorzel Warszawska, Stara Wieś, Kołbiel, Chrosna, Zabieżki i Augustówka. Wykonawca ustawia ścianki tzw. elki oraz płyty peronowe. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Pasażerom większy komfort obsługi zapewnią nowe wiaty i  ławki. Zaplanowano jasne oświetlenie, czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie. Nowe przejście podziemne w Celestynowie  zapewni wygodne dojście do pociągów i lepszą komunikację w mieście.

Drugi tor i więcej mocy

Na linii Otwock ? Pilawa, podczas zamknięcia ruchu, powstają dwa nowe tory. Blisko 10 km nowej trasy widać na odcinku od Otwocka do Pogorzeli Warszawskiej. Między Otwockiem a Pilawą będzie łącznie ponad 50 km nowych torów - to 2 tory podstawowe i tory do obsługi pociągów na stacjach. Wykonawca prowadzi też roboty ziemne i wzmacnianie podłoża.

Równolegle postępuje budowa sieci trakcyjnej. Ustawiono już 625 nowych słupów trakcyjnych. Powstanie nowa podstacja trakcyjna w sąsiedztwie przystanku Kołbiel. Wspólnie z dwoma  rozbudowanymi podstacjami w Pilawie i Otwocku zapewni właściwe zasilanie dla większej liczby pociągów na dwutorowej trasie.

W ramach inwestycji przebudowywane są obiekty inżynieryjne, w tym: 3 mosty, 5 wiaduktów, 6 przepustów. Największa konstrukcja o długości 15 m powstaje nad linią kolejową Skierniewice ? Łuków (nr 12).Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym zapewnią nowe urządzenia sterowania, a także modernizacja 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania zostaną wyposażone w automatyczne urządzenia sterowania rogatkami oraz sygnalizację świetlno-dźwiękową. 

Efektem prac na linii lubelskiej będzie skrócenie czasów podróży. Zwiększy się prędkości pociągów z 100 km/h do 160 km/h oraz wzrośnie przepustowości linii kolejowej. Pozwoli to przewoźnikom na uruchomienie większej liczby pociągów regionalnych i dalekobieżnych.

Zmiany w komunikacji

Na czas prac na odcinku Otwock ? Pilawa obowiązuje komunikacja zastępcza. Wznowienie ruchu pociągów po dwóch torach zaplanowano w drugiej połowie 2020 roku. Wszystkie prace na tym odcinku zakończą się w grudniu 2020 roku.

Odcinek Otwock ? Pilawa w liczbach:

  • ?21 nowych peronów;
  • ?50 km nowych torów;
  • ?Zmodernizowane 3 mosty i 5 wiaduktów;
  • ?11 przejazdów kolejowo-drogowych z nowymi urządzeniami;
  • ?1 nowe przejście podziemne na stacji Celestynów

W Otwocku podróżni korzystają już z efektów przebudowy stacji. Dla pasażerów dostępne są dwa odnowione perony, wyposażone w wiaty, tablice informacyjne, ławki i nagłośnienie. Dojście zapewnia nowe przejście podziemne. Kontynuowane są prace przy przebudowie drugiej strony stacji i wydłużeniu tunelu.

Koleją szybko z  Mazowsza na  Lubelszczyznę

Modernizacja linii nr 7 Lublin ? Warszawa jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około 1h 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi. Wartość projektu ?Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa ? Dorohusk na odcinku Warszawa ? Otwock ? Dęblin ? Lublin, etap I? wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.

Pierwotny termin zakończenia inwestycji przewidziany był na początku 2020 roku . Ze względu na zejście z budowy głównego wykonawcy prac w 2018 roku ostateczny termin został zmieniony. Na czas realizacji wpływ ma również likwidacja niezidentyfikowanych kolizji oraz dołączenie do projektu budowy łącznicy między liniami 7 i 68.

mat. pras.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Pasażer 08.11.2019 17:48
hihi osobówki to dobrze jak 50km/h ciągnęły - jechały półtorej godziny ze śródmieścia niecałe 60 km... a napisane że było 100km/h hehe chyba w papierach, papier wszystko przyjmie ...

Andrzej 08.11.2019 07:24
Opóźnienie zakończenia? Chyba nic nowego, jest jakaś inwestycja oddana na czas? Wszystko minimum rok opóźnienia...

KOMENTUJECIE
Autor komentarza: Wojtek63Treść komentarza: Wilga II - Okęcie 2:2 (2:0) Uzupełnienie: https://rksokecie.pl/seniorzy-liga-okregowa/9-kol-lo-amnis-energia-grupa-iData dodania komentarza: 10.10.2024, 16:04Źródło komentarza: Pewna wygrana Wilgi z Pilicą [wideo]Autor komentarza: Wojtek63Treść komentarza: Ten kawał blachy nad trybuną to nie jest dach trybuny sportowej. To wygląda jakby ktoś odciął część z prawej i część z lewej strony, a obie części sięgały wcześniej dwóch przeciwległych krańców tworząc dach z prawdziwego zdarzenia nad całą trybuną. Ten budowlany kicz i architektoniczna fuszerka (bubel) jest skandaliczną porażką projektanta i osób, które zaakceptowały ten projekt. Mając wielkie możliwości i szerokie pole do popisu przy generalnym remoncie (przebudowie) obie w/w strony spartoliły sprawę !!! O plecach tej nowej trybuny (choćby z plexi) chroniącej kibiców przed wiatrem i zacinającym (zachodnim najczęściej) deszczem też nie sposób nie wspomnieć. Ciekawe jakby ta trybuna wyglądała na wizualizacji pokazującej dach na całej długości ? Fatalnie wygląda jakby wycięty z całości ten daszek przypominający przystanek PKS-u. Być może za kolejne 80 lat, przy kolejnym remoncie garwolińska trybuna sportowa zyska dach i wygląd nie przynoszący wstydu. No i tyle z mojej strony. p.s. Tu można obejrzeć fajną trybunę: https://www.youtube.com/watch?v=YNo4ADqg3MYData dodania komentarza: 10.10.2024, 15:33Źródło komentarza: Stadion zmodernizowany. Otwarcie 18 październikaAutor komentarza: zwykły jaTreść komentarza: po co taki łupi komentarzData dodania komentarza: 10.10.2024, 10:17Źródło komentarza: Groźny wypadek w Żelechowie. Opel uderzył w mostekAutor komentarza: BeataTreść komentarza: Żelechów i profesjonalizm, zwłaszcza z obecną władzą, dobre sobie ;) średnio inteligentny człowiek jest w stanie się bez problemu domyśleć, po co jest ta zagrywka, powodzenia w myśleniu radni ;)Data dodania komentarza: 10.10.2024, 08:18Źródło komentarza: Żelechów ma zastępcę burmistrza
Reklama
Reklama