piątek, 11 października 2024 20:24
Reklama

Avon na rzecz równości płci

18 lipca fabryka AVON wraz z centrum dystrybucyjnym zadeklarowały poparcie dla inicjatywy ONZ Women?s Empowerment Principles, której celem jest wzmocnienie pozycji ekonomicznej kobiet. WEPs określają siedem kroków, które firmy mogą podjąć, aby promować równość płci i pełne uczestnictwo kobiet w środowisku pracy i w społeczeństwie. Fabryka Avon w Garwolinie to kolejny oddział firmy na świecie, który ogłosił poparcie dla inicjatywy ONZ, mającej na celu zniesienie barier, powstrzymujących kobiety przed osiągnięciem pełnego potencjału we wszystkich dziedzinach życia. Podpisując Women?s Empowerment Principles (prowadzone pod przewodnictwem UN Women i UN Global Compact), organizacje udowadniają, że równouprawnienie płci jest dla nich najwyższym priorytetem. WEPs skupiają się przede wszystkim na sprawiedliwym traktowaniu wszystkich kobiet i mężczyzn, oraz szanowaniu i popieraniu praw człowieka.

Jednak wśród zasad znajdują się również: ustanowienie przywództwa korporacyjnego na wysokim szczeblu na rzecz równości płci, zapewnienie zdrowia, bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia wszystkim pracownikom, promowanie edukacji, szkoleń i rozwoju zawodowego kobiet, a także promowanie równości poprzez inicjatywy społeczne i popularyzowanie idei równości w miejscu pracy. Ostatnim z 7 proponowanych kroków jest natomiast przeprowadzenie przez firmy testów porównawczych i publiczne ogłoszenie postępów w osiąganiu równouprawnienia. Celem takiego postępowania jest zmotywowanie innych organizacji do wprowadzania pozytywnych zmian.

- To, co wyróżnia Avon na co dzień, to troska o kobiety. Podpisując WEPs, zobligowaliśmy się do dalszych działań na rzecz siły i przedsiębiorczości kobiet. Chcielibyśmy też zachęcać inne firmy, do przyłączania się do inicjatywy. Nie mamy wątpliwości, że wzmocnienie pozycji ekonomicznej kobiet, będzie miało pozytywny wpływ na cały świat biznesu ? mówi Piotr Mikołajski, Dyrektor fabryki Avon Operations Polska w Garwolinie. ? Jako jeden z kluczowych pracodawców w regionie, codziennie staramy się pozytywnie wpływać na życie pań, angażując się w takie inicjatywy, jak m.in. Kino w Szpilkach czy bieg Avon, a także współfinansując zajęcia fitness oraz jogę w Centrum Sportu i Kultury w Garwolinie. W naszej kampanii Różowej Wstążki zachęcamy również kobiety do regularnych badań profilaktycznych.

Avon po stronie kobiet

Podpisanie WEPs to nie jedyna inicjatywa firmy na rzecz kobiet. W marcu Avon rozpoczął długoterminowy program stand4her. Nowa kampania marki to globalny plan, aby dzięki unikalnej sieci Ambasadorek Piękna, dostawców, partnerów oraz klientów, każdego roku zmieniać na lepsze życie aż 100 milionów kobiet na całym świecie. Stand4her to również odpowiedź na badanie, przeprowadzone na zlecenie AVON przy udziale Oxford Economics, w którym wzięło udział 15 000 kobiet powyżej 18. roku życia z 15 krajów, z którego wynika, że pomimo rosnącego wsparcia kobiet na rynku pracy, część z nich wciąż czuje się powstrzymywana przed prowadzeniem własnej firmy. Jednak firma nie angażuje się w działalność na rzecz kobiet jedynie globalnie.

W Garwolinie już po raz 10. odbył się charytatywny bieg ?AVON Kontra Przemoc?. Wydarzenie jest częścią prowadzonej w Polsce od 2008 roku kampanii edukacyjno-społecznej, której celem jest niesienie pomocy osobom doświadczającym przemocy domowej. Dzięki sprzedaży pakietów startowych, w których skład wchodzą produkty Avon sygnowane Niebieską Wstążką, marka wspiera finansowo działania Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie ?Niebieska Linia?. Organizacja dzięki środkom uzbieranym podczas organizacji biegu, prowadzi poradnię telefoniczną i e-mailową, za pośrednictwem których ofiary przemocy mogą uzyskać pomoc prawną i psychologiczną. Jednocześnie Bieg Avon w Garwolinie uważany jest za jeden z najbardziej kobiecych biegów w Polsce ? panie stanowią w nim co roku około 30% uczestników.

Więcej informacji o WEP (Women?s Empowerment Principles) dostępne jest na stronie: https://www.empowerwomen.org/en/weps/about

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Seba 11.08.2019 06:26
Mówię o tym, że nie widzę nigdzie programów wspierania mężczyzn co świadczy o tym, że radzą sobie doskonale sami. Jeśli kogoś trzeba w czymś wspierać to znaczy, że uważa się, że sam nie daje rady (stąd np wspieranie powodzian, biednych czy chorych). Avon publicznie oświadczył iż jego zdaniem kobiety są na pozycji powodzianina i potrzebują pomocy żeby móc pracować na poziomie mężczyzn.

Kaśka 09.08.2019 08:25
Nie do każdej pracy nadaje się mężczyzna. W Polsce mamy lepiej wykształcone kobiety niż mężczyzn. Mowa o intelektualnej inteligentnej pracy umysłowej wymagającej wiedzy i intuicji. https://www.miejski.pl/slowo-Tołdi

Toldi 09.08.2019 07:04
To niech pracę dzielą też sprawiedliwie. Nie do każdej pracy kobieta się nadaje. Mowa o cięższej fizycznej. Jak równouprawnienie to równouprawnienie.

Czyścioszka 08.08.2019 16:40
Dla ciebie z pewnością. Ciekawe skąd to plucie ci się skojarzyło? A prawnicy plują oskarżonym lekarze chorym księża grzesznikom holownicy kierowcom zapładniacze zapładnianym sok ogórków skacowanym

Czyścioszka 08.08.2019 16:10
Prawa rynku. Produkują tyle MYDŁA ile kto kupi bo używa. Chłopcy to flejtuchy i w większości @ nie dbają o wygląd i zapach.

Seba 08.08.2019 11:51
Czy kobiety nie czują się źle z tym, że Avon uważa je za tak słabe i niezaradne, że bez ich świętego wstawiennictwa same nic nie osiągną? Dla mnie to plucie kobietom w twarz.

Wojciech 02.08.2019 15:17
To dlaczego Avon ma więcej asortymentu dla kobiet a nie po równo

Ewa 02.08.2019 10:16
No i bardzo dobrze! 8) Oby więcej firm w Polsce przyłączało się do akcji! :-)

Reklama
Reklama
Reklama