Jednak wśród zasad znajdują się również: ustanowienie przywództwa korporacyjnego na wysokim szczeblu na rzecz równości płci, zapewnienie zdrowia, bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia wszystkim pracownikom, promowanie edukacji, szkoleń i rozwoju zawodowego kobiet, a także promowanie równości poprzez inicjatywy społeczne i popularyzowanie idei równości w miejscu pracy. Ostatnim z 7 proponowanych kroków jest natomiast przeprowadzenie przez firmy testów porównawczych i publiczne ogłoszenie postępów w osiąganiu równouprawnienia. Celem takiego postępowania jest zmotywowanie innych organizacji do wprowadzania pozytywnych zmian.
- To, co wyróżnia Avon na co dzień, to troska o kobiety. Podpisując WEPs, zobligowaliśmy się do dalszych działań na rzecz siły i przedsiębiorczości kobiet. Chcielibyśmy też zachęcać inne firmy, do przyłączania się do inicjatywy. Nie mamy wątpliwości, że wzmocnienie pozycji ekonomicznej kobiet, będzie miało pozytywny wpływ na cały świat biznesu ? mówi Piotr Mikołajski, Dyrektor fabryki Avon Operations Polska w Garwolinie. ? Jako jeden z kluczowych pracodawców w regionie, codziennie staramy się pozytywnie wpływać na życie pań, angażując się w takie inicjatywy, jak m.in. Kino w Szpilkach czy bieg Avon, a także współfinansując zajęcia fitness oraz jogę w Centrum Sportu i Kultury w Garwolinie. W naszej kampanii Różowej Wstążki zachęcamy również kobiety do regularnych badań profilaktycznych.
Avon po stronie kobiet
Podpisanie WEPs to nie jedyna inicjatywa firmy na rzecz kobiet. W marcu Avon rozpoczął długoterminowy program stand4her. Nowa kampania marki to globalny plan, aby dzięki unikalnej sieci Ambasadorek Piękna, dostawców, partnerów oraz klientów, każdego roku zmieniać na lepsze życie aż 100 milionów kobiet na całym świecie. Stand4her to również odpowiedź na badanie, przeprowadzone na zlecenie AVON przy udziale Oxford Economics, w którym wzięło udział 15 000 kobiet powyżej 18. roku życia z 15 krajów, z którego wynika, że pomimo rosnącego wsparcia kobiet na rynku pracy, część z nich wciąż czuje się powstrzymywana przed prowadzeniem własnej firmy. Jednak firma nie angażuje się w działalność na rzecz kobiet jedynie globalnie.
W Garwolinie już po raz 10. odbył się charytatywny bieg ?AVON Kontra Przemoc?. Wydarzenie jest częścią prowadzonej w Polsce od 2008 roku kampanii edukacyjno-społecznej, której celem jest niesienie pomocy osobom doświadczającym przemocy domowej. Dzięki sprzedaży pakietów startowych, w których skład wchodzą produkty Avon sygnowane Niebieską Wstążką, marka wspiera finansowo działania Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie ?Niebieska Linia?. Organizacja dzięki środkom uzbieranym podczas organizacji biegu, prowadzi poradnię telefoniczną i e-mailową, za pośrednictwem których ofiary przemocy mogą uzyskać pomoc prawną i psychologiczną. Jednocześnie Bieg Avon w Garwolinie uważany jest za jeden z najbardziej kobiecych biegów w Polsce ? panie stanowią w nim co roku około 30% uczestników.
Więcej informacji o WEP (Women?s Empowerment Principles) dostępne jest na stronie: https://www.empowerwomen.org/en/weps/about
Napisz komentarz
Komentarze