Od 2 września ma być otwarty tor między Garwolinem i Pilawą. Jak jednak informuje portal rynek-kolejowy.pl, nastąpi to sześć dni później. Kolejne opóźnienie ma związek z pracami przy instalacji systemu sterowania ruchem.
Nowy rozkład jazdy będzie obowiązywać do 20 października. Później na należy spodziewać się wielu zmian. Duża korekta czeka pasażerów w grudniu, kiedy otwarty zostanie jeden tor między Garwolinem a Dęblinem. Przewidziane będą dwie ?mijanki? w Sobolewie i Życzynie. Wtedy też zamknięty zostanie odcinek między Pilawą a Otwockiem. Tam modernizowany będzie istniejący tor oraz powstanie drugi. Pasażerów czeka podróż komunikacją zastępczą.
Aktualnie na stacjach PKP Pilawa i Garwolin trwają prace wykończeniowe na peronach. Pojawiły się ławki, kosze na śmieci. Instalowany jest system informacji dla pasażerów (zdjęcia w galerii).
Co z dworcami?
PKP SA w ogłosił już drugi przetarg na budowę nowych dworców kolejowych. M.in. przy stacjach PKP Garwolin i Łaskarzew mają powstać większej wersje projektów posiadające m.in. ogrzewaną poczekalnię i zaplecze sanitarne. Pierwsze podejście do przetargu zakończyło się fiaskiem ze względu na brak chętnych wykonawców.
Aktualizacja, 31 sierpnia, godz. 15.50. Koleje Mazowieckie przesłały do naszej redakcji oświadczenie w sprawie opóźnienia w otwarciu odcinka Garwolin-Pilawa. Oto jego treść: "Dla nas jako przewoźnika oraz dla Państwa, naszych podróżnych, oznacza to, że w okresie od drugiego do siódmego września br., pociągi z tego kierunku do Warszawy codziennie będą kursowały z kilkunastominutowym opóźnieniem. Wymiana podróżnych będzie odbywała się na stacji Pilawa, a nie tak jak zostało to założone w rozkładzie jazdy, w Garwolinie. Z kierunku Dęblina kursy autobusów (pierwotnie planowane do Garwolina) zostaną wydłużone do Pilawy, co spowoduje opóźnienia pociągów. Autobus nie pokona bowiem odcinka Garwolin ? Pilawa w takim czasie, w jakim pokonuje go pociąg. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę czas potrzebny na przejście z autobusu do pociągu w Pilawie. Opóźnienia te będą miały charakter ciągły, a ze względu na jednotorowy odcinek, mogą powstawać dodatkowe opóźnienia w miejscach wymijania się pociągów"
Łukasz Korycki
Napisz komentarz
Komentarze