- Uprzejmie informuję, że oddział w Warszawie nie przewiduje budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 76 z ulicami Stawki i Spacerową. Budowa sygnalizacji świetlnej powinna być poprzedzona analizą m.in. w oparciu o pomocnicze kryterium punktowe dla oceny potrzeby zastosowania sygnalizacji świetlnej, gdzie bierze się pod uwagę natężenie ruchu pojazdów i pieszych, widoczność na skrzyżowaniu, jak i zdarzenia i wypadku drogowe ? tłumaczy w piśmie Leszek Sekulski, zastępca dyrektora oddziału ds. zarządzania drogami i mostami.
Jakie jest antidotum GDDKiA na sytuację na tym skrzyżowaniu? ? Poprawę warunków bezpieczeństwa można osiągnąć również poprzez zawężenie wlotów podporządkowanych do jednego pasa. Działanie takie poprawi widoczność na skrzyżowaniu oraz wyeliminuje potencjalnie przesłanianie się pojazdów oczekujących na możliwość włączenia się do ruchu na wlocie ? dodaje Leszek Sekulski.
Zdaniem zarządcy ulic Stawki i Spacerowej, które są drogami powiatowymi, zaproponowane przez GDDKiA rozwiązanie nie poprawi sytuacji na skrzyżowaniu. Wręcz przeciwnie.
- Problem dotyczy braku płynnego włączenia się do ruchu pojazdów jadących ul. Spacerową i Stawki, szczególnie w godzinach porannych i podczas powrotu z pracy do domu. Sygnalizacja świetlna wymusza na kierujących pojazdami zatrzymanie i zmianę prędkości. To, co zaproponowała GDDKiA według mojej oceny pogorszy przepustowość na skrzyżowaniu. Będą jeszcze większe utrudnienia włączających się do ruchu z drogi podporządkowanej ? mówi Marek Jonczak, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Garwolinie i przewodniczący Rady Miasta Garwolina.
jd
Napisz komentarz
Komentarze