Radni uchwałą intencyjną próbują opóźnić decyzję rządu, tak aby opłaty weszły w życie po zbudowaniu całego odcinka S17 od Warszawy do granicy z Lubelszczyzną. Ma to nastąpić w ciągu trzech lat. - To rozwiązanie nie przyniesie żadnych wymiernych korzyści, wręcz przeciwnie spowoduje, że koszty społeczne poniesione będą dużo większe niż przychody z wprowadzenia opłaty. W dużym stopniu ten ruch skieruje się na drogi lokalne. Drogi powiatowe i gminne nie są przystosowane do większego, ciężkiego transportu i będą ulegały zniszczeniu. Ich odbudowa będzie wymagała większych środków pieniężnych niż zarobione pieniądze z tytułu opłat na obwodnicy Garwolina ? argumentuje starosta.
Apel samorządowców, poparty wczoraj przez wszystkich radnych, trafi m.in. do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa oraz posła Grzegorza Woźniaka.
Łukasz Korycki
Napisz komentarz
Komentarze