Drugi odcinek, od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina, ma długość ok. 13 km i przebiega w śladzie obecnej DK17. Na przecięciu z drogą wojewódzką 805 powstanie węzeł Lipówki. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie 14 obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i nad nią, Miejsca Obsługi Podróżnych, urządzenia ochrony środowiska oraz drogi dojazdowe do obsługi ruchu lokalnego.
Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj co oznacza że przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduję trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzji dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego.
Budowa ma być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. Wykonawca może zaproponować skrócenie terminu o trzy miesiące co będzie brane przy ocenie oferty podobnie jak wydłużenie gwarancji z pięciu do dziesięciu lat.
Na początku lipca GDDKiA otworzyła oferty na zaprojektowanie i wybudowanie S17 od obwodnicy Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego.
GDDKiA/opr. łk
fot. arch.
Napisz komentarz
Komentarze