sobota, 5 października 2024 03:12
Reklama

PKS pod kreską, ale inwestuje w autobusy

Na poniedziałkowej sesji rady powiatu zostało przedstawione sprawozdanie z 8 miesięcy działalności PKS w Garwolinie. Przedsiębiorstwo nadal przynosi straty. Niestety przewozy regularne to główny problem garwolińskiego PKS. Są one nierentowne i przynoszą straty przedsiębiorstwu. Zadłużenie na koniec sierpnia wyniosło 1 300 902 zł. Przewozy usługowe oraz inne działalności np. dzierżawa przynoszą dochody, jednak jest to kropla w morzu potrzeb. - Mimo, że w jednym z wakacyjnych miesięcy stratę udało się ograniczyć, nie zmienia to faktu, że większa część roku była gorsza niż zaplanowano i to o ponad 200 000zł. Planowaliśmy około miliona strat na koniec sierpnia ? informował prezes PKS Garwolin Bogdan Kozioł.

Od początku roku wprowadzono do użytku 9 autobusów ? 8 zakupiono ze środków własnych w formie leasingu. Przedsiębiorstwo zamierza zakupić w najbliższym czasie kolejne 2 lub 3 używane pojazdy. ? Są one bardzo potrzebne, bo każda z osób, która korzysta z naszych usług dobrze wie, że podróż autosanem nie należy do przyjemności ? mówił prezes przedsiębiorstwa.

Maria Mazurek

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
wojo 31.12.2014 21:55
ktos kto mowi ze prywatne jest lepsze nie zna tematu gdyby inspekcja drogowa zaczela naprawde kontrlolowac prywaciazy to znaczy czas pracy kierowcow stan samochodow to by sie okazalo ze tam tez nie wszystko jest ok u prywaciaza zaden kierowca nie pracuje normalnych godzin u pana woloszki tez jezdza po dwa trzy miesiace bez dnia przerwygodziny pracy sa prtzestrzegane tylko w firmach takich jak pks bo tam sa zaraz kary a prywaciarze maja swioich wszedzie ddowodem na to jest wlasnie rozklad jazdy 10 15 minut przed pksem przeciez ktos na to wyraził zgode albo wyjazdy na wycieczki starostwo kture jest wlascicielem pksu jedzie autobusami woloszki a mercedesy pksu stoja czy to zbieg okolicznosici

kris 30.09.2014 19:51
Pani Mario, Skoro 8 autobusów zostało zakupionych ze środków własnych to nie mogą być jednocześnie z leasingu.

Zibi 30.09.2014 18:03
dziwne, że prywatni przewoźnicy otrzymali zezwolenia na kursy na 15 - 20 minut przed kursami PKS, to trudno się dziwić, że teraz jeżdżą puste, kto o tym decydował tylko pogratulować

Wojtek63 30.09.2014 15:54
,,Są one bardzo potrzebne, bo każda z osób, która korzysta z naszych usług dobrze wie, że podróż autosanem nie należy do przyjemności...'' No to Prezes strzelił sobie w kolano. Po trzech (chyba) latach urzędowania stwierdził, że...(czytaj wyżej). Cwana mądrość ? ( bo przecież przetarg będzie, a może kadencja się kończy) ), czy zwykła perfidia i kpina z pasażerów ? Swoją drogą pamiętam czasy gdy garwolińskie autobusy (Sanosy a później Jelcze) obsługiwały linie Opole Lubelskie, Chełm, Kraśnik- Warszawa (przez Garwolin). Autobusy zawsze czyste, z białymi podgłówkami i czystymi wyprasowanymi zasłonkami w oknach. Wychodzi na to, że ,,komunistyczny'' podległy partii dyrektor był lepszy od managera- prezesa ( wolnego rynku) p.s. Szanowny Prezesie Pierwszym krokiem jest gruntowne umycie i odświeżenie Autosanów w środku (tak, żeby nie śmierdziało) Drugim- spowodowanie, żeby kierowcy jeździli szybciej niż 55 km/h, a tym samym nie starali się ,,zbierać'' paliwa do własnych traktorów. Trzecim krokiem jest rekrutacja odpowiednich kierowców. A przed tymi trzema krokami...zwolnienie Pana tej funkcji.

mały 30.09.2014 10:44
niebawem się okaże że pan Wołoszka przejął PKS Garwolin za symboliczną zł. i biznes przynosi dochody. Sorry ale taki mamy RZĄD!

ja 30.09.2014 06:24
Po cholerę im autobusy jak konkurencja jeździ busami??? Niech ktoś mi wyjaśni stronę ekonomiczną tego przedsięwzięcia bo nijak pojąć nie mogę! A autobusy teraz jeżdżą w 80% puste. Rano jak jadą dzieci do szkoły to chyba byłoby taniej podnająć autobus niż kupować na jeden kurs dziennie autobus?

Reklama
Reklama
KOMENTUJECIE
Autor komentarza: yetiTreść komentarza: rondo se wybudujta, wy po prostej nie umita jeździć a co dopiero po rondzieData dodania komentarza: 4.10.2024, 19:15Źródło komentarza: Kolejna kolizja w tym miejscuAutor komentarza: Wojtek63Treść komentarza: Jaki jest powód, że w tak newralgicznym miejscu nie można w dwa dni ustawić choćby tymczasowej (prowizorycznej) sygnalizacji świetlnej (takiej, która by działała do czasu wybudowania ronda) ? Tłumaczenie garwolińskich politycznych i urzędowych prominentów, że są przepisy drogowe, a kierowcy powinni je znać jest zwykłym, wręcz ordynarnym chamstwem i sikaniem na kierowców. Kierowców, którzy w znacznej większości są mieszkańcami Garwolina i powiatu garwolińskiego. Oto przykład takiego aroganckiego tłumaczenia (tu akurat autor nieznany, chociaż pod artykułem podpisał się ,,ł.k'' ) i link do całego materiału z dnia 18.01.2023 : ,,Trzeba jednak pamiętać, że przyczyną zdarzeń w tym miejscu nie jest układ komunikacyjny, a nieustąpienie pierwszeństwa przez kierowców''. https://www.wirtualnygarwolin.pl/artykul/16374,powstanie-projekt-przebudowy-problematycznego-skrzyzowania-przy-shellu Mamy początek października 2024 roku, a przy Shellu cisza... oj przepraszam ; Przy Shellu mamy stały hałas zderzających się samochodów :-)Data dodania komentarza: 4.10.2024, 19:14Źródło komentarza: Kolejna kolizja w tym miejscuAutor komentarza: ŁaskarzewiakTreść komentarza: Tak trzymaj Burmistrz wreszcie jakieś zmiany a nie kolesiostwo i układyData dodania komentarza: 4.10.2024, 19:10Źródło komentarza: Z Trojanowa do Łaskarzewa na zastępcę burmistrzaAutor komentarza: KatastrofaTreść komentarza: Może ktoś wiedzie na tym skrzyżowaniu w pojazd pani burmistrz albo pani starosty to coś sie ruszy siez rondem.Tam jest tragediaData dodania komentarza: 4.10.2024, 17:11Źródło komentarza: Kolejna kolizja w tym miejscu
Reklama