sobota, 5 października 2024 02:25
Reklama

Nowy-stary prezes PKS i te same problemy

Bogdan Kozioł na kolejne trzy lata został wybrany prezesem garwolińskiego PKS. Głównym problemem lokalnego przewoźnika są nadal straty, które przynosi podstawowa działalność spółki. Na stanowisko prezesa PKS startował także Tadeusz Kowalczyk, ale nie zyskał uznania wśród komisji konkursowej. Kontrkandydat Bogdana Kozioła zrezygnował z funkcji członka Rady Nadzorczej. Jego miejsce zajęła Marta Smolarek.

PKS jeździmy coraz rzadziej

 

Głównym problemem lokalnego przewoźnika pozostaje podstawowa działalność. Przewozy osób notują co miesiąc straty. Coraz mniej osób decyduje się na taką formę transportu. Po pół roku, cała spółka jest na niewielkim minusie, kilkunastu tysięcy złotych. ? Działalność przewozowa przynosi straty, w pozostałej osiągamy zyski, które są przeznaczane na zmniejszenie straty z podstawowej działalności ? wyjaśnia prezes Bogdan Kozioł.

Nie dziwi więc fakt, że każdego roku usługi dodatkowe oferowane przez PKS są coraz większe. W ubiegłym roku otwarto stację LPG, w tym ruszył warsztat klimatyzacji, który działa z powodzeniem, podobnie jak część wulkanizacyjna. ? W najbliższym czasie chcemy zmodernizować naszą stację kontroli pojazdów, tak aby uzyskać statut okręgowej SKP. Systematycznie zwiększamy asortyment produktów na naszej stacji paliw, gdzie można już płacić kartą ? wymienia nasz rozmówca.

Na stacji PKS zapłacisz kartą

Stratę na przewozach PKS chce zmniejszać przez wymianę taboru. Tegoroczny zakup autobusów nie skończy się na czterech maszynach.- W planach mamy także poprawienie stanu nawierzchni na dworcu autobusowym i wybudowanie myjni samochodowej, tak aby powiązać wszystkie usługi oferowane w naszych warsztatach. Wkrótce ruszy system lojalnościowy, dzięki któremu kierowcy korzystający z naszych usług będą mogli skorzystać z dodatkowych profitów ?zaznacza Bogdan Kozioł.

Aktualnie nie wiadomo jak potoczą się losy dworca autobusowego. Samorząd powiatu, który jest większościowym właścicielem PKS w Garwolinie, rozważa zakup tego terenu i wybudowanie tam nowej siedziby starostwa z jednoczesnym utrzymaniem funkcji dworcowej. Dawałoby to możliwość zagospodarowania centrum miasta.

Łukasz Korycki


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Benedykt 02.08.2014 07:05
Ten pan potrafi zadbać o swój interes, tylko swój.

Eliza 31.07.2014 18:21
Panie prezesie PKS Garwolin wystarczy zmienić kierownika Przewozów,kierownika Stacji Obsług i t d... i zlikwidować noclegi kierowców w domach z autobusami tak jak sugerował to Pan Smolarek

Wojtek63 31.07.2014 15:47
,,.. oraz kierowca gasił autobus na dłuższych prostych...bardzo ekonomiczne działania jak przypuszczam wszystko dla dobra firmy:))))) Nooo :-) Jak zgasił na wiadukcie w Lubicach to i do Kołbieli się dotoczył. To nic, że 39 km/h.

Wojtek63 31.07.2014 15:44
Temat garwolińskiego PKS jest moim ulubionym tematem. W zasadzie nie trzeba już nic pisać. Wystarczy zacytować ten oto fragment: ,,Bogdan Kozioł na kolejne trzy lata został wybrany prezesem garwolińskiego PKS. Głównym problemem lokalnego przewoźnika są nadal straty, które przynosi podstawowa działalność spółki'' Kwintesencja pekaesowskiej paranoi. Nieudacznik, który potrafi tylko sprzedawać, a w zasadzie wyprzedawać powierzone mu mienie zostaje kolejne trzy lata przy żłobie. Ale bądźmy pełni wiary: 1. Zakup co najmniej czterech maszyn (???) jak określił to Prezes dobrze rokuje na przyszłość. Podejrzewam, że snopowiązałki lub kombajny zbożowe będą szybsze od Autosanów. No i pachnące świeżo ściętym zbożem. A może to będą jakieś maszyny parowe ? 2. Na pewno poprawa nawierzchni na terenie dworca (który zapewne niedługo przestanie istnieć) zlikwiduje brud i smród w garwolińskich autobusach. 3. Można już płacić kartą na stacji paliw ! Przypomnę, że mamy rok 2014 ! 4. A po przekazaniu działki i dworca- Jestem pewien, że jak sam Starosta będzie zapowiadał o każdym podjeździe autobusu relacji x-y na dane stanowisko i o każdym odjeździe to będziemy mieli Dworzec z prawdziwego zdarzenia. Dawno temu tak było.

Florek 30.07.2014 21:11
Przed upływem trzech lat PKS Garwolin przestanie prowadzić swoją podstawową działalność. W międzyczasie p. Kozioł wyprzeda majątek aby utrzymać się na pensji. Później zostanie tylko zakład łatania kół i stacja benzynowa. Amen.

mati 30.07.2014 18:50
Ja proponuje hot dogi przy okienkach biletowych na dworcu:))) Tak poza tym PKS miło wspominam ale gdyby nie uczniowie dojeżdżający do szkół dawno by juz PKSu nie było! A i jeszcze jedno przypomina mi sie akcja kiedy wyprzedzał nas chłopak na kolażówce oraz kierowca gasił autobus na dłuższych prostych...bardzo ekonomiczne działania jak przypuszczam wszystko dla dobra firmy:)))))

mark 30.07.2014 08:17
Podróż autobusami po powiecie jest za droga i zbyt wolna. Z Wilgi do Garwoliina (21 km) trwa prawie 50 minut autobusem, 20 min. samochodem, kosztuje ponad 8 zł, a więc za 100 km zapłacić trzeba ponad 40 zł. Za tą kwotę można kupić 7,5 litra paliwa - a więc wystarczająco aby pokonać tą trasę wygodniej, szybciej i taniej. Jeśli garwoliński PKS chce być dochodowy, musi stać się opłacalny dla swoich klientów, a więc: musi być tańszy, szybszy i wygodniejszy. Jeśli nie znajdzie na to sposobu, to po prostu zbankrutuje lub powiat będzie dopłacał do niego z naszych podatków.

zzz 30.07.2014 07:56
Niech wszystko sprzedadzą w tedy nie będzie problemów. A najlepiej niech Wołoszka wchłonie, w tedy może zobaczymy jakieś zmiany. Bo jak narazie za sprzedaż działek tylko regulują długi.

Reklama
Reklama
KOMENTUJECIE
Autor komentarza: yetiTreść komentarza: rondo se wybudujta, wy po prostej nie umita jeździć a co dopiero po rondzieData dodania komentarza: 4.10.2024, 19:15Źródło komentarza: Kolejna kolizja w tym miejscuAutor komentarza: Wojtek63Treść komentarza: Jaki jest powód, że w tak newralgicznym miejscu nie można w dwa dni ustawić choćby tymczasowej (prowizorycznej) sygnalizacji świetlnej (takiej, która by działała do czasu wybudowania ronda) ? Tłumaczenie garwolińskich politycznych i urzędowych prominentów, że są przepisy drogowe, a kierowcy powinni je znać jest zwykłym, wręcz ordynarnym chamstwem i sikaniem na kierowców. Kierowców, którzy w znacznej większości są mieszkańcami Garwolina i powiatu garwolińskiego. Oto przykład takiego aroganckiego tłumaczenia (tu akurat autor nieznany, chociaż pod artykułem podpisał się ,,ł.k'' ) i link do całego materiału z dnia 18.01.2023 : ,,Trzeba jednak pamiętać, że przyczyną zdarzeń w tym miejscu nie jest układ komunikacyjny, a nieustąpienie pierwszeństwa przez kierowców''. https://www.wirtualnygarwolin.pl/artykul/16374,powstanie-projekt-przebudowy-problematycznego-skrzyzowania-przy-shellu Mamy początek października 2024 roku, a przy Shellu cisza... oj przepraszam ; Przy Shellu mamy stały hałas zderzających się samochodów :-)Data dodania komentarza: 4.10.2024, 19:14Źródło komentarza: Kolejna kolizja w tym miejscuAutor komentarza: ŁaskarzewiakTreść komentarza: Tak trzymaj Burmistrz wreszcie jakieś zmiany a nie kolesiostwo i układyData dodania komentarza: 4.10.2024, 19:10Źródło komentarza: Z Trojanowa do Łaskarzewa na zastępcę burmistrzaAutor komentarza: KatastrofaTreść komentarza: Może ktoś wiedzie na tym skrzyżowaniu w pojazd pani burmistrz albo pani starosty to coś sie ruszy siez rondem.Tam jest tragediaData dodania komentarza: 4.10.2024, 17:11Źródło komentarza: Kolejna kolizja w tym miejscu
Reklama