Cel kampanii to wsparcie sprzedawców alkoholu w należytym i zgodnym z prawem wykonywaniu pracy. Ustawa o wychowaniu w trzeźwości przewiduje dwa rodzaje sankcji za złamanie zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim ? cofnięcie zezwolenia na sprzedaż alkoholu oraz kara grzywny.
W trakcie badania tzw. ?tajny klient? został poproszony o pokazanie dowodu osobistego w 26 z 51 badanych punktów. - Zważając na wynik końcowy badania kolejnym krokiem w realizacji projektu było przeprowadzenie szkolenia dla każdego punktu sprzedaży alkoholu ? dodają pracownicy urzędu.
Kampania zrealizowana została przez doświadczonych trenerów Małopolskiego Centrum Profilaktyki z Krakowa. Pracownicy i właściciele punktów sprzedaży alkoholu mieli możliwość przekonania się w praktyce, jak ważne jest legitymowanie osób, których wieku nie są pewni, oraz utrwalenia postaw asertywnych jak i zaktualizowania wiedzy dotyczącej przepisów prawa. Kampania zakończyła się wydaniem certyfikatów dla uczestników.
jd
Napisz komentarz
Komentarze