Na dzień 26 września 2007 r. czekali wszyscy, którzy choć raz przejeżdżali przez Garwolin w godzinach szczytu. Pierwszy projekt trasy powstał jeszcze w 1996 r. Po zmianach koncepcji przebiegu trasy, uwzględnieniu wniosków mieszkańców w październiku 2005 roku uroczyście podpisano umowę z głównym wykonawcą niemiecką firmą Herman Kirchner, podwykonawcą Mostami Łódź oraz przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Obiecano wtedy zakończenie prac w ciągu 22 miesięcy. Słowa dotrzymano. Zakończenie nastąpiło 26 lipca 2007 roku. Dwa miesiące później odbyło się uroczyste otwarcie.
Fragment trasy przy węźle Stacyjna wypełniło kilkudziesięciu mieszkańców. Niektórzy musieli pokonać głęboki rów i „sforsować” barierki. Rząd reprezentował Jerzy Polaczek, ówczesny minister transportu oraz Elżbieta Jakubiak – kierująca 17 lat temu resortem sportu i turystyki.
Końcowe mowy wygłosili podczas otwarcia lokalni samorządowcy. – Odczuwam dumę z dzisiejszego otwarcia – rozpoczął Grzegorz Woźniak, starosta powiatu, podkreślając zaangażowanie lokalnych posłów i urzędników. Jak ostatni głos zabrał Tadeusz Mikulski, burmistrz Garwolina. – Sukces wieńczy dzieło, a tym sukcesem dzisiaj jest oddanie obwodnicy – zaznaczał. Włodarz miasta podkreślił bardzo duży wpływ w powstanie trasy m.in. posłanki na Sejm RP Stanisławy Prządki. – Obwodnica otwiera okna na świat dla naszego miasta – dodał burmistrz. Po przecięciu wstęgi, ruch w obu kierunkach na obwodnicy miasta możliwy był od godz. 15.30.
W galerii zdjęcia z otwarcia obwodnicy.
Łukasz Korycki
Napisz komentarz
Komentarze