piątek, 27 września 2024 05:50
Reklama

Erasmus+ w żelechowskim LO

„Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem.” To słynne, stare, ale jakże uniwersalne konfucjańskie porzekadło bardzo mocno wpisuje się w koncepcję nowoczesnego podejścia w nauczaniu, gdzie doświadczenie, aktywne metody pracy i współpracy  są gwarancją sukcesu edukacyjnego. Na takie właśnie podejście w edukacji stawia europejski program Erasmus+, którego niedawnymi beneficjentami była społeczność szkolna z Żelechowa. W Liceum Ogólnokształcącym im. Joachima Lelewela w Żelechowie 18 czerwca odbyło się podsumowanie projektu realizowanego w ramach programu edukacyjnego Erasmus+ Edukacja Szkolna o wartości 40796 euro współfinansowanego przez Unię Europejską.

W ramach projektu, w dniach 14-21 kwietnia uczniowie, a w dniach 4-11 maja nauczyciele liceum przebywali w Antalyi, w południowo-zachodniej Turcji.

W mobilności grupowej wzięło udział 30 uczniów, którzy realizowali program edukacyjny w trzech 10-osobowych grupach: kulturowej, ekologicznej i przedsiębiorczości. Vizyoner Koleji w Antalyi to szkoła goszcząca młodych licealistów, gdzie nie tylko odbywały się zajęcia formalne, ale także ciekawe aktywności integrujące młodzież obu państw.  Uczestnicy poza szkołą przyjmującą odwiedzili kilka organizacji pozarządowych zajmujących się tematyką projektu, a w Centrum Nauki w Antalyi wzięli udział w warsztatach wykonując obwód prądu elektrycznego. Dzięki możliwości uczestniczenia w symulacjach mogli znaleźć się w samym środku tornada czy zobaczyć ile ważą pomarańcze na różnych planetach Układu Słonecznego.

Nauczyciele odwiedzili Kirmizi Cizgi Koleji oraz  Antalya Vizyoner Koleji, dwa licea, w których zdobywali doświadczenia do ulepszania swojego warsztatu pracy.

W ramach głównych działań jakimi były obserwacja lekcji oraz udział w spotkaniach formalnych z nauczycielami i kadrą zarządzającą instytucji przyjmującej, kadra z Żelechowa nabyła wiele nowych umiejętności zawodowych. Zapoznała się z założeniami tureckiego systemu edukacji, z metodami pracy z uczniem zdolnym i tym mającym trudności w nauce oraz narzędziami edukacyjnymi i pomocami dydaktycznymi wykorzystywanymi na lekcjach w tureckich placówkach (smartfony czy tablety),  metodami aktywizującymi w pracy z młodzieżą.

Ważną kwestią poruszaną w szkoleniu żelechowskiej kadry edukacyjnej było zdobycie wiedzy w zakresie budowania zespołu uczniów, którzy jako drużyna pracują z wykorzystywaniem swoich mocnych stron uczestnicząc w szeregu projektów (również międzynarodowych).

Dzięki Erasmusowi, zostały rozwinięte umiejętności organizacyjne, kierownicze (np. efektywne zarządzanie czasem pracy i wykonywanych zadań) i komunikacyjne (takie jak m. in. umiejętność pracy w grupie międzynarodowej, przełamanie barier kulturowych, budowanie prawidłowych relacji interpersonalnych).

Oprócz zajęć merytorycznych licealiści  i nauczyciele mieli możliwość zwiedzania miasta i okolicznych miejscowości, poznawania tureckiej kultury i tradycji oraz degustacji lokalnych potraw. Odwiedzili np. rodzinę Yorük, która prowadzi koczowniczy tryb życia oraz żyje wg religii i tradycji sprzed tysiąca lat - mieszkając w namiocie bez nowoczesnych technologii i dostępu do bieżącej wody. Zwiedzili urokliwą Antalyę i jej okolice oraz słynne Pamukkale słynące z wapiennych osadów powstałych na zboczu góry Cökelez i  gorących, leczniczych źródeł wodnych.

Erasmus+ to wspaniały program, którego celem jest nie tylko wzmacnianie kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli, ale również poszerzanie horyzontów, umiędzynarodowienie szkoły czy zacieśnianie więzi międzyludzkich.

mat. pras.


Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO

Erasmus+ w żelechowskim LO


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
KOMENTUJECIE
Autor komentarza: Wojtek63Treść komentarza: Nie wszyscy czwartoligowcy mają skuteczne linie ataku. Mamy połowę rundy jesiennej sezonu 2024/25. Oto te najsłabsze ,,ataki'': 1. Kotwica II Kołobrzeg – 8 meczów, bilans bramkowy 4-29 2. Sparta Szepietowo 8/ 5-36 3. Supra Kwidzyn 8/5-14 4. Lechia Dzierżoniów (dawniej drugi poziom rozgrywek jako Diora) 8/ 5-12 5. Tęcza Biskupiec 7/ 5-9 6. Sokół Sieniawa 9/6-18. Grał tam ( III liga) Sebastian Kaczyński- wychowanek Promnika Łaskarzew. Obecnie rezerwowy w Mazurze Karczew (V liga) 7. Czarni Browar Witnica 8/ 6-24 (Witnica to jeden z 5-6- ciu najlepszych browarów w w Polsce, czyli dwoma słowami: lubuskie piwo :-) 8. Włókniarz Konstantynów Łódzki 7/ 6-29 Dla porównania Wilga I Garwolin zdobyła 12 bramek w 8- miu meczach, co jest wynikiem nad wyraz bardzo przeciętnym. Natomiast (niestety nie uda się pominąć tego bardzo smutnego faktu) występująca trzeci kolejny sezon w LO Wilga II Garwolin zdobyła 4 bramki w siedmiu meczach i dzierży czerwoną latarnię grupy. Mało tego- Wilga II straciła już 25 bramek i razem z Okęciem Warszawa zajmuje ex-aequo niechlubny fotel lidera, jeśli chodzi o ilość straconych bramek. Pytanie nasuwa się samo: Co nagle w fajnie grającej dwa ostatnie sezony Ekipie Wilgi II Garwolin przestało (nomen omen) grać ? Czy przysłowiowego wilka ciągnie do lasu ? Innymi słowy: (pytanie) Czy według trenera Łukasika miejsce Wilgi II jest w Klasie B ? Oczywiście... trener Łukasik wspomniał o możliwych porażkach (i słusznie) : ,, Priorytetem jest wprowadzanie wychowanków do seniorskiej piłki. – Wiem, że może to się wiązać z porażkami, ale to ryzyko biorę na siebie – podkreśla szkoleniowiec'' Jednak podejrzewam, że trener Łukasik nie przewidział, że to będą ... tylko porażki i klęski. Debiut trenerski, czyli domowy remis z katastrofalnie (jak się okazuje) słabym beniaminkiem jakim jest SRS Zamienie też był... porażką. Miało być o IV lidze. Jest o broniącej się przed degradacją Wildze Garwolin i o tragicznie katastrofalnych wynikach Wilgi II Garwolin. W sumie nic dziwnego. W końcu jestem kibicem Wilgi Garwolin :-)Data dodania komentarza: 26.09.2024, 16:46Źródło komentarza: Przełamanie Wilgi w starciu z UrsusemAutor komentarza: SERBTreść komentarza: Kiedy doczekamy się ze strony władzy, decydentów itp. stwierdzenia? : Podatniku, Mieszkańcu! To dzięki Tobie wybudowano obwodnicę, drogę, szkołę, boisko etc. My politycy tylko wykonujemy swoje obowiązki za sowite wynagrodzenie i przywileje! I dla pozoru to my jesteśmy na zdjęciach a nie Ci za których pieniądze budowano. P.S Łaskarzew dziękuję za zjazd.. a nie czekaj.Data dodania komentarza: 26.09.2024, 12:29Źródło komentarza: Dokładnie 17 lat temu otwarto obwodnicę!Autor komentarza: rolnik z PiSTreść komentarza: ile lat ma kierowca tira?Data dodania komentarza: 26.09.2024, 07:43Źródło komentarza: Kierowca tira zasłabł na S17Autor komentarza: Wojtek63Treść komentarza: 25.09.2024. godz. 15:30 Wilga oddała Ślimakowi Halinów walkowerem dzisiejszy mecz w ramach Pucharu dla Naiwnych (w skrócie PP). I słusznie, tak jak wcześniej pisałem. Wilga Garwolin ma o w obecnym sezonie bardziej priorytetowe cele niż występ w finale europejskiej skorumpowanej Ligi Mistrzów :-), Finale Pucharu Polski, lub w Finale Mazowieckiego PP z nagrodą rzędu 5 tysięcy złotych. Czarni Żagań 1964 ? Fajne emocje. Raz na 100 lat. Tak jak zimy stulecia :-).Data dodania komentarza: 25.09.2024, 16:16Źródło komentarza: Przełamanie Wilgi w starciu z Ursusem
Reklama