Przywiązanie do wyglądu, wartości materialnych, sukcesu, awansów ? to wszystko udało się osiągnąć, ale jednocześnie główna bohaterka spektaklu uświadamia sobie, jak wiele straciła ? pasję, marzenia, prawdziwe i szczere uczucia. - Na koniec widzimy, że została uwięziona w tych swoich wyborach, które nic nie mają wspólnego z jej marzeniami. I pozostaje tylko bicie serca ? dodaje Izabela Rękawek. Aktorzy Rękawiczki sami zdecydowali, że temat życiowych poszukiwań poruszą w kontekście relacji damsko-męskich. - Młodzi ludzie są nie tylko odtwórcami ról, ale współtwórcami tego spektaklu i scenariusza. Idea na początku była inna, ale pod wpływem kolejnych prób się zmieniła ? mówi Aleksandra Dziurosz, opiekun artystyczny spektaklu, tancerka i choreograf. Spektakl został oparty na teatrze ruchu. Padło w nim tylko kilka słów, aktorzy wszystko przekazywali za pomocą ruchu. ? Teatr ruchu pozwala na ciekawszą rozmowę z widzem, nie jesteśmy dosłowni, jednoznaczni ? podsumowuje Izabela Rękawek.
Sukces i siła teatru Rękawiczka to nie tylko wielki talent i zapał młodych ludzi do pracy, co szczególnie podkreślali opiekunowie grupy. -Widziałam wiele grup teatralnych na Mazowszu, ale Rękawiczka jest teatrem wyjątkowym, dlatego że jest to jedna wielka rodzina, która się wspiera. Ci ludzie się po prostu ze sobą przyjaźnią ? przekonuje Aleksandra Dziurosz.
Spektakl powstał we współpracy z Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie. Autorem i koordynatorem projektu jest Magdalena Chabros. Muzykę skomponował Marek Kacprzak.
JuDy
Napisz komentarz
Komentarze