Tą metodą została oszukana mieszkanka powiatu garwolińskiego. Kobieta odebrała wiadomość z prośbą o pożyczkę. Była pewna, że pomaga swojej znajomej, podała kod do szybkiej płatności, zatwierdziła transakcję i straciła 1 tys. zł. „Znajomą” okazał się oszust, który uzyskał dostęp do profilu na portalu społecznościowym, podszył się pod nią i wysłał podobne prośby do wielu osób.
Policja przypomina:
- Dobrze zabezpiecz dostęp do konta na portalu społecznościowym. Wykorzystaj w tym celu dwuskładnikowe uwierzytelnienie logowania. Pamiętajm również o wylogowaniu się z konta po zakończeniu użytkowania!
- Nie podawaj wygenerowanego kodu do szybkich płatności bez potwierdzenia, czy to faktycznie Twój znajomy prosi o pożyczkę. Wystarczy zadzwonić, aby upewnić się, czy rzeczywiście znalazł się w potrzebie.
- Zawsze dokładnie sprawdzaj dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej, np. gdzie nasze pieniądze będą wypłacone.
KPP Garwolin
fot. arch. - zdjęcie ilustracyjne
Napisz komentarz
Komentarze