środa, 2 października 2024 20:16
Reklama

S17/S2: Zmiany na węźle Lubelska

Po analizie ruchu na węźle Lubelska w ciągu drogi ekspresowej S17 oraz na węźle Opacz w ciągu drogi ekspresowej S2 wprowadzamy rozwiązania, które poprawią przepustowość na najbardziej obciążonych kierunkach ruchu. Pierwsze zmiany już wkrótce. Wczoraj na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 POW do Warszawy zostały udostępnione dwa pasy ruchu. To pierwsza ze zmian, a wprowadzenie drugiej związane będzie z oddaniem do ruchu odcinka S17 Lubelska - Warszawa Wschód (Zakręt). „Wówczas udostępnimy dwa pasy ruchu również na łącznicy z S2 POW od strony Warszawy w kierunku Lublina (S17), co będzie związane z czasowym zamknięciem łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Dla pojazdów jadących w tym kierunku będzie obowiązywał objazd przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt). Takie rozwiązanie umożliwi bezpieczne poprowadzenie dwóch pasów na łącznicy z S2 w kierunku Lublina” – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Powyższe zmiany zostały wprowadzone w ramach czasowej organizacji ruchu, a jeszcze w listopadzie zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie docelowego projektu stałej organizacji ruchu. „Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie opracowanie analiz i prognoz ruchu, a także budowa przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol - S17 Lublin. Powstanie ona pomiędzy jezdnią zbiorczo rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina, na wysokości łącznicy zjazdowej z S2 na S17” – precyzuje GDDKiA.

S17 Lubelska - Warszawa Wschód (Zakręt)

Na węźle Warszawa Wschód (Zakręt) wykonawca prowadzi prace wykończeniowe. Trwają odbiory. „Po uzyskaniu przez laboratorium GDDKiA pozytywnych wyników badań w zakresie m.in. równości i współczynnika tarcia ułożonej nawierzchni betonowej, będziemy mogli oddać do ruchu etapowo ciąg główny S17. Na początek kierowcy będą korzystać z trasy głównej S17 oraz ronda na DK92. Udostępnienie do ruchu trasy głównej nie oznacza zakończenia wszystkich robót. Będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km/h. Wykonawca będzie jeszcze prowadził pozostałe do realizacji prace. W drugim i ostatnim etapie udostępnimy docelowy przekrój drogi ekspresowej i zawrotkę na końcu S17 (będzie można na końcu zrealizowanego odcinka S17 zjechać łącznicą w kierunku Warszawy). Liczymy, że stanie się to jesienią br.” – czytamy w komunikacie GDDKiA.

mat. pras.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama