piątek, 27 września 2024 17:27
Reklama

Uczniowie Ekonomika w finale Zwolnieni z Teorii

W VIII edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Zwolnieni z Teorii zrealizowano 1056 projektów w Polsce. Projekt MÓZG_nie_SIADA pozwolił II Liceum Ogólnokształcącemu w Zespole Szkół nr 1 im. Bohaterów Westerplatte w Garwolinie znaleźć się w rankingu 371 najlepszych szkół w Polsce, które wspierają uczniów w rozwoju kompetencji przyszłości i działaniu społecznym. W klasyfikacji końcowej liceum zajęło 114 miejsce w Polsce, 19 w województwie mazowieckim i pierwsze miejsce w Powiecie Garwolińskim. Dodatkowo projekt został nominowany do prestiżowej Odznaki Złotego Wilka.

Zespół w składzie: Olga Kalińska, Alicja Kowalska, Weronika Szostak, Oliwia Grzelak, Kacper Dziubak oraz Katarzyna Bajera (mentor p. Agnieszka Karwowska, konsultacje p. Agnieszka Szyszkowska), realizujący projekt społeczny MÓZG_nie_SIADA zorganizował dla społeczności szkolnej Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją oraz Europejski Dzień Mózgu, warsztaty prowadziła studentka psychologii Maria Janiec. W trakcie rocznej realizacji uczniowie przeprowadzili ankietę, przygotowali materiały publikowane w gazetce elektronicznej, posty w mediach społecznościowych, plakaty promujące wydarzenia, naklejki mózgu i motyli zaprojektowane przez Kingę Soćko przykuwały uwagę uczniów i budziły zainteresowanie. Ponadto uczniowie pozyskali sponsorów i uzyskali Honorowy Patronat Starosty Powiatu Garwolińskiego.

– Udział w projekcie społecznym – zauważa Weronika – pozwolił nam na rozwijanie nie tylko kompetencji społecznych, lecz także uświadomił naszym odbiorcom m.in. czym jest depresja, jak dbać o swoje zdrowie psychiczne, gdzie szukać pomocy i jak zmniejszyć poziom stresu, napięcie lękowe i oczywiście jak dbać o mózg!

– Naszą największą siłą do działania była świadomość, że dzięki naszemu zaangażowaniu wiele osób otrzyma niezbędną pomoc, otuchę i słowa wsparcia, których potrzebowały. I najważniejsze – podkreśla Alicja – mamy nadzieję, że osoby chore psychiczne przestaną być stygmatyzowane w społeczeństwie, bo przecież „Lęk jest przyczyną niewiedzy.”

– Wartością dodaną udziału w Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii jest to, że dzięki realizacji własnego projektu społecznego uczniowie stają się bardziej uważni na problemy społeczne i rozwijają umiejętność ich rozwiązywania, uczą się cierpliwości i wytrwałości w dążeniu do celu. Ponadto rozbudzają w sobie poczucie odpowiedzialności społecznej, z czego najbardziej się cieszę, bo właśnie  dzięki niej młodzi ludzie mają możliwość kreowania lepszej rzeczywistości, a tym samym lepszej przyszłości dla nas wszystkich! – dodaje opiekun grupy Agnieszka Karwowska.

mat. pras.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama