Na czym polega marketing w branży sprzedaży mieszkań?
W branży sprzedaży nieruchomości marketing jest czymś niezwykle ważnym. Pomaga wzbudzić zainteresowanie daną inwestycją, dosłownie na każdym etapie jej budowy. Marketing wykorzystuje również najróżniejsze kanały, aby pozyskiwać nowych klientów. Są to między innymi kanały online, takie jak media społecznościowe, a także inne kanały, np. ulotki i broszury informacyjne, billboardy i tak dalej. Niemniej jednak najistotniejszy będzie tutaj kanał online. To obecnie jeden z głównych kanałów do pozyskiwania informacji na wszelakie tematy.
Jak zapewne bardzo dobrze wiecie, mieszkania i inne rodzaje nieruchomości same się nie sprzedadzą i trzeba im w tym pomóc. W tym celu deweloperzy korzystają z różnych narzędzi i rozwiązań, z czego jednym z najważniejszych, jest landing page, czyli strona docelowa inwestycji. Na takiej stronie mogą znaleźć się: CTA, grafiki, zdjęcia i inne materiały multimedialne, interaktywna mapka pokazująca dokładną lokalizację inwestycji, a także wiele innych elementów, które względem odwiedzających, są niezwykle istotne.
Reklama a wzrost sprzedaży
Co prawda strona www inwestycji jest ważna, ale bez dobrej reklamy, nie ma szans na powodzenie sprzedaży. Tyczy się to zarówno reklamy inwestycji, jak i również i reklamy własnej osoby i własnej działalności. Na marketing dla deweloperów bowiem składają się również takie elementy jak marketing inwestycji oraz marketing marki osobistej. Możecie mieć nie wiadomo jak wspaniałe mieszkania, ale kiedy postrzegają was, jako osoby niegodne zaufania, a wasza reputacja jest na stosunkowo niskim poziomie, to nie ma szans, aby ktokolwiek zainteresował się waszą ofertą. O wizerunek trzeba dbać, tym bardziej, jeżeli pracuje się w branży sprzedaży mieszkań. Nikt przecież nie kupi mieszkania, czy innego lokalu od kogoś, o kim źle piszą w internecie.
Reklama, reklama i jeszcze raz reklama. W celu osiągnięcia zadowalających wyników deweloperzy najczęściej korzystają z takich narzędzi, jak:
- kampanie na Facebooku,
- Google Ads i reklamy w sieci wyszukiwania,
- pozycjonowanie SEO.
Do tego typu narzędzi warto wykorzystać dane o swoich klientach. Kto może być zainteresowany ofertą? Ile lat mają odwiedzający? Czy są to single, a może pary z dzieckiem? Ile są w stanie przeznaczyć pieniędzy i czasu na daną inwestycję? I tak dalej. Warto na bieżąco śledzić poczynania użytkowników w sieci i dostosowywać swoją ofertę tak, aby spełniała ich oczekiwania. Jest bowiem mnóstwo sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta, a media społecznościowe i inne narzędzia mogą w tym niesamowicie pomóc. Trzeba tylko wiedzieć, jak z nich korzystać.
Materiał partnera
Napisz komentarz
Komentarze