sobota, 28 września 2024 17:18
Reklama

Drogeria kosmetyczna, czyli świat beauty w jednym miejscu. Czy internet przebije handel tradycyjny?

Drogeria jest przestrzenią, która zrzesza cały kosmetyczny świat w jednym miejscu. Przestrzenią dla ciała, urody i zdrowia, stanowiącą fuzję drogerii, perfumerii oraz apteki. Świat wirtualny przestaje być alternatywą, a staje się miejscem pierwszego wyboru. Handel w sieci i sektor e-commerce notuje kolejne wzrosty i wiele wskazuje na to, że trend ten utrzyma się w najbliższej przyszłości. Co to oznacza dla klientów? Pandemia koronawirusa z pewnością przyśpieszyła rozwój e-sklepów i sprzedaży internetowej. Zyskało na tym wiele branż, zwłaszcza z kategorii health&beauty. Drogeria stała się jednym z podstawowych miejsc zakupów, gdzie szczególnie były widoczne wzrosty w liczbie nowych, ale też powracających klientów oraz w przypadku liczby zamówień i wartości samych koszyków zakupowych.

Drogeria internetowa czy stacjonarna? Korzystne zakupy, to udane zakupy

Drogeria internetowa w czasie pandemicznego zamknięcia, zaprezentowała cały przekrój zalet i przewag nad handlem tradycyjnym i drogerią stacjonarną. Konsumenci docenili wówczas ogromną ofertę produktową, szybkość działania i wygodę dostawy pod same drzwi, bez konieczności wychodzenia z domu.

Kategoria health&beauty notowała regularne wzrosty ? niezależnie od obowiązujących obostrzeń i stopnia zaawansowania lockdownu. Jest to o tyle ciekawe, że w porównaniu do innych branż, nie była totalnie zamknięta. Drogerie w galeriach handlowych pozostawały otwarte dla klientów, jednak mimo to, wielu konsumentów zdecydowało się na e-zakupy, choćby z uwagi na bezpieczeństwo zrowotne.

Choć e-commerce przeżywa w ostatnich miesiącach prawdziwe oblężenie, nie oznacza to od razu, że przebije handel tradycyjny. Liczba osób wybierających klasyczny model zakupów wciąż jest bardzo wysoka. Trend ten jest raczej perspektywą na przyszłość, niż tendencją, która gwałtownie i natychmiast przemodeluje segment zakupów online i offline.

Nie da się ukryć, że czas pandemii doprowadził do gwałtownego wzrostu liczby sklepów w internecie. Internetowego konkurenta zyskała więc nie tylko drogeria stacjonarna, ale też te, które dotychczas działały w sieci. Liczba istniejących drogerii online, przy jednoczesnym otwieraniu kolejnych, zwiększa konkurencyjność, na czym mogą zyskać klienci kupujący w sieci.

Każda drogeria, działająca internetowo bądź stacjonarnie, chcąc przyciągnąć i zatrzymać klienta, musi wyróżniać się na tle konkurencji. Chodzi tu nie tylko o atrakcyjność cen, promocje i rabaty, ale również intuicyjność rozwiązań, bezproblemowe złożenie zamówień, przejrzysty i klarowny system reklamacji oraz zwrotów. Właściciele e-drogerii wdrażają więc wiele innowacyjnych narzędzi i uatrakcyjniają swoje oferty, by przyciągnąć zainteresowanie klientów, akcentując swoje zalety i przewagi nad konkurencją.

Drogeria online

Drogeria w internetowej przestrzeni. Jakie są zalety kupowania w sieci?

Drogeria działająca internetowo może zaoferować klientom cały wachlarz udogodnień. E-handel z pewnością rośnie w siłę, a rynki internetowe dynamicznie się rozwijają, wykorzystując do tego najnowsze technologie, które w znacznym stopniu wpływają na poziom zadowolenia klienta z transakcji.

Oczywiście handel stacjonarny daje możliwość zakupu bezpośredniego, co prawdopodobnie jest jego największym atutem, a to powoduje, że jeszcze długo drogeria stacjonarna będzie wybierana przez klientów zdecydowanie częściej. Mimo to ostatnie miesiące nieco zmieniły nasze przyzwyczajenia, na czym zyskały e-drogerie.

Drogeria internetowa oferuje klientom wiele udogodnień, co jest swego rodzaju zagrożeniem dla drogerii tradycyjnej. Z pewnością jej zaletą jest ogromna oszczędność ? nie tylko pieniędzy, ale również czasu. E-sklepy kuszą atrakcyjnymi cenami, o wiele niższymi niż w placówkach stacjonarnych, ale przy tym zakupy online trwają tylko kilka chwil ? bez kolejek i straty czasu chociażby na szukanie miejsca parkingowego czy stania w korkach.

Drogeria internetowa

Sklepy internetowo dostępne są również o każdej porze dnia i nocy, niezależnie od dnia tygodnia. Klienci nie są uzależnieni więc od godzin otwarcia, a mogą dowolnie dostosować je wyłącznie do swojego harmonogramu.

Drogeria stacjonarna daje ? co prawda ? możliwość wypróbowania produktu, który chcemy zakupić ? sprawdzenia odcienia czy też zapachu, jednak oraz częściej klienci weryfikują produkt w punkcie stacjonarnym, a następnie ? z uwagi na bardzo korzystną cenę ? zamawiają go w sieci.

Co ważne, drogerie internetowe oferują nie tylko bogactwo kosmetyków, ale starają się budować uniwersalną ofertę. Dzięki temu w jednym miejscu klienci odnajdą też produkty apteczne, wyroby perfumeryjne, chemię domową, detergenty, zdrową żywność i wiele, wiele innych.

Jak kupić kosmetyki przez internet? Weryfikuj i sprawdzaj

Drogeria drogerii nierówna, dlatego przed wyborem miejsca zakupów warto dokładnie zweryfikować sklep, w którym chcemy dokonać zakupu. Pojawienie się na rynku wielu drogerii powinno wzbudzić jeszcze większą czujność klientów. Zwłaszcza, gdy mamy do czynienia z nowymi e-sklepami, które jeszcze nie mają ugruntowanej pozycji na rynku.

Wybierając sklep internetowy nie należy kierować się wyłącznie niską ceną produktu. W końcu chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo zakupów. Warto zatem poznać opinie o firmie i doświadczenia konsumenckie, a w razie wątpliwości skontaktować się z pracownikami biura obsługi klienta.

Bardzo ważny jest również przejrzysty regulamin transakcji na odległość, klarowana polityka wysyłania zamówień, zwrotów, wymian czy reklamacji, a także kontakt z pracownikami i jakość obsługi. Liczy się także szybka wysyłka zamówienia oraz czas dostawy.

Odmrożenie gospodarki nie zahamowało wzrostów e-commerce, co może oznaczać, iż wiele klientów ? przekonując się do zakupów w sieci ? pozostanie wiernych zakupom internetowym. Dane sprzedażowe wielu sklepów internetowych pozwalają snuć bardzo optymistyczne wizje co do przyszłości ich funkcjonowania, a potencjał branży e-beauty jest naprawdę ogromny i może totalnie przewartościować obecnie dominujące preferencje zakupowe.

Materiał partnerski


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama