Decydująca dla sprawy będzie opinia władz powiatu, bo ul. Stawki to droga powiatowa. ? To temat, który pojawił się w ostatnich dniach. Wymaga on przedyskutowania na posiedzeniach komisji rady powiatu, bo koszt ewentualnej instalacji sygnalizacji świetlnej to zadanie inwestycyjne ? przyznaje starosta Mirosław Walicki.
Kolejne miejsce do zmiany organizacji ruchu, które leży we wspólnym interesie miasta i powiatu, to skrzyżowanie ul. Stacyjnej z drogą od Garwolińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej. Tu do wypadków nie dochodzi, ani nie tworzą się korki. ? Przy poparciu pani marszałek Marii Koc, w maju wysłaliśmy do GDDKiA trzy koncepcje połączenia GSAG z ul. Stacyjną. Czekamy na odpowiedź. Dla nas takie połączenie jest istotne, bo sprzedaje się coraz więcej działek w strefie ? zaznacza starosta. Miasto z kolei w połączeniu tych dróg widzi odciążenie zachodniej części Garwolina. ? W szczególności chodzi o skrzyżowanie z ul. Cmentarną ? podkreśla burmistrz.
Z punktu widzenia kierowców najbardziej palącym problemem jest północny wjazd do Garwolina, czyli skrzyżowanie ul. Kościuszki z dawną trasą nr 17 oraz GSAG. Już i tak duże natężenie ruchu spotęgowała likwidacja wjazdu na S17 w Michałówce. Pierwszym rozwiązaniem, które przychodzi na myśl, to skrzyżowanie z ruchem okrężnym. ? Na rondo według nas nie ma tutaj miejsca, bo musiałoby być ono duże, tak aby mieściły się tam pojazdy ciężarowe. Myślimy o ustawieniu sygnalizacji świetlnej w tym miejscu. Kwestią otwartą jest to, kto będzie to finansował ? miasto czy powiat ? mówi Mirosław Walicki.
Łukasz Korycki
Napisz komentarz
Komentarze