poniedziałek, 25 listopada 2024 18:23
Reklama

Jakie cechy powinien mieć kierownik zespołu?

Osoby, której zajmują kierownicze stanowiska, są wyjątkowo obciążone. Odpowiadają nie tylko za zespół, którym zarządzają, ale też za funkcjonowanie całej firmy. Zanim zdecydujesz się zostać kierownikiem, zastanów się, czy masz odpowiednie cechy, które pozwolą ci na sprawne wykonywanie takiej funkcji. Samodzielność Zadaniem kierownika jest pilnowanie dyscypliny i właściwa organizacja pracy. Większość decyzji musi podejmować szybko i samodzielnie, bez konsultacji ze zwierzchnikami. Dodatkowo wymaga się od niego planowania zadań i ustalania terminu ich realizacji.

Asertywność

To nie tylko sztuka mówienia nie, ale też jasne przedstawianie stanowiska i umiejętność wyrażania swojego zdania. Nie dość na tym, to także sztuka słuchania innych i przyjmowania uwag krytycznych. To umiejętność bardzo istotna, zwłaszcza gdy interesują nas te oferty pracy, które dotyczą branż kreatywnych. Dobra współpraca w zespole, burze mózgów polegają na przedstawieniu czasem zupełnie różnych koncepcji i konieczna jest osoba, która podejmie właściwą decyzję, odrzucając inne, często nawet własne.

Umiejętność motywowania innych

Truizmem jest stwierdzenie, że nie zawsze mamy ochotę wykrzesać z siebie zapał do pracy. Dotyczy to zarówno pracowników, jak i kierowników. Tyle tylko, że dobry lider musi mieć umiejętność zmotywowania pracowników do wykonywania swoich obowiązków, bo praca przecież musi być wykonana, niezależnie od okoliczności. Motywowanie innych to także troska o zachowanie zdrowej równowagi w zespole, bez faworyzowania i dyskryminacji

Empatia

Kierownik musi rozumieć problemy, z jakimi przychodzą do niego podwładni i wykazać się zrozumieniem. Nadmiar empatii może jednak prowadzić do nadmiernego wykorzystywania lidera, który sam wykonuje zadania, podczas gdy pracownicy przeglądają Pracuj.pl w poszukiwaniu lepszych posad. Z drugiej strony pracownicy, których kierownik potrafi zrozumieć ich sytuację, gdy faktycznie jest ona trudna i przymknąć oko na pewne czasowe uchybienia, są bardziej lojalni i czują się mocniej związani z firmą. 

Pewność siebie i odporność na stres

Nie każdy jest naturalnym liderem i wiele osób musi ta umiejętność po prostu wyćwiczyć. Kierownik musi mieć świadomość własnej wartości i wiedzieć ile potrafi. Musi znać swoje zalety, ale równie dobrze swoje wady. Współpracując z zespołem, ma obowiązek pokazać, kto w nim rządzi. To on ponosi odpowiedzialność za wszystkich, dlatego też powinien mieć ponadprzeciętną odporność na stres.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
NAJNOWSZE WIDEO
Reklama