poniedziałek, 25 listopada 2024 18:36
Reklama

Jak zarządzać pracownikami w trudnych czasach?

Kryzys to zawsze test dla kadry zarządzającej. Nieważne, czy jest to zapaść w skali mikro, dotycząca jednej firmy, czy ta, która nagle obejmuje wszelkie przedsiębiorstwa. Nie od dziś wiadomo, że ludzie w sytuacji potencjalnego zagrożenia, po prostu gorzej pracują. Jak motywować ich do pracy w trudnych czasach? Nie strasz Nie buduj atmosfery zagrożenia kryzysem i nie strasz utratą pracy. Może to dać efekt zupełnie odwrotny do zamierzonego, w wyniku którego pracownik będzie wolał przeglądać Pracuj.pl i wyszukiwać oferty pracy, a nie koncentrować się na powierzonym zadaniu. Nie epatuj swoimi emocjami i nie pokazuj, że ty także się boisz. Największe zaufanie zdobędziesz, jeśli będziesz realistą. Jest praca do wykonania i trzeba ja wykonać, a co przyniesie przyszłość to nie problem do natychmiastowych rozważań. Przedstaw perspektywy i poinformuj uczciwe, jakie będą skutki zapaści dla waszej firmy.

Komunikuj się z zespołem i doceniaj

Nie milknij. Nie może być tak, że którykolwiek członek grupy jest wykluczony lub kontakt z nim jest trudny. Nie wolno ci pozostawić nikogo bez nadzoru, kontroli i troski. Przede wszystkim doceniaj wysiłek. Nie każdy potrafi pracować, gdy się boi, pod wpływem silnego stresu. Nawet najlepsi tracą wówczas motywację. Praca jest odkładana na nieokreślone później lub wręcz unika się jej wykonania. W kryzysie nie masz możliwości dodatkowego nagradzania, a karanie jest po prostu bzdurą, bo prowadzi do utraty pracowników. Głównie z tego powodu, dbaj o zwykłe dziękuję i uszanuj wysiłek, nawet jeśli efekt nie do końca cię satysfakcjonuje.

Dbaj o życie prywatne pracowników

Musisz organizować pracę w taki sposób, aby umożliwi pracownikom jednakowy udział w życiu rodzinnym. Można ustalić żelazne godziny spotkań, ale pozostały czas pracy lepiej traktować elastycznie. Praca będzie wykonana, ale pozostanie czas na zorganizowanie obowiązków rodzinnych. Jeśli to możliwe, niech dzieci uczestniczą w spotkaniach. Rodzice nie będą mieć wyrzutów sumienia, że pozostawiają je bez opieki. Jednocześnie budujesz w ten sposób silny związek z firmą. Bardzo trudno być nielojalnym i przeglądać oferty pracy, kiedy zespół jest zintegrowany, a rodziny i dzieci znają się wzajemnie. Budowanie takich relacji to podstawa prężnie działających małych przedsiębiorstw, opartych o wieloletnie przyjaźnie. Czas kryzysu to dobry moment na budowanie tego typu związku z pracodawcą.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
NAJNOWSZE WIDEO
Reklama