? Uczniowie samodzielnie przeprowadzali wywiady z mieszkańcami swoich wsi, pytając o mocne i słabe strony. Dla uczniów były to ciekawe zajęcia, bo dowiedziały się więcej o miejscu, w którym mieszkają ? mówi Jolanta Maszkiewicz, dyrektor szkoły.
Efekty dwutygodniowej pracy uczniowie zaprezentowali wczoraj na sesji rady gminy, która odbyła się w szkole. Uczestnicy projektu kolejno oceniali miejscowości. Do mocnych stron Głoskowa zaliczono to, że we wsi jest sklep i kaplica. Brak miejsca na codzienne zakupy jako słabą stronę wskazali mieszkańcy Dudki. Zdaniem nastoletnich obywateli Głoskowa malowniczy krajobraz wsi burzy budynek opustoszałej mleczarni. Na problem bezpańskich psów zwrócili uwagę mieszkańcy Dudki i Łętowa. Do plusów swoich miejscowości zaliczono przede wszystkim piękno krajobrazu i miłe usposobienie mieszkańców.
Dyskutowałbym z niektórymi wnioskami. Niemniej jednak weźmiemy te sugestie pod uwagę [Wiesław Gąska]
Wystąpieniom uczniów z uwagą przyglądali się radni i wójt gminy Borowie. ? Wielkie gratulacje dla młodzieży, która nie bała się przed takich audytorium wystąpić. Oczywiście punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Dyskutowałbym z niektórymi wnioskami. Niemniej jednak weźmiemy te sugestie pod uwagę ? przyznał Wiesław Gąska, włodarz gminy Borowie.
Projekt z "Z małej szkoły w wielki świat" realizuje Federacja Inicjatyw Oświatowych, a współfinansowany on jest z Europejskiego Funduszu Społecznego. W projekcie biorą udział małe szkoły z dziewięciu województw. Szkoła w Głoskowie jest jedyną szkołą z naszego regionu, której udało się zakwalifikować.
Łukasz Korycki
Napisz komentarz
Komentarze